دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

رژه نیروهای مسلح در آذربایجان غربی برگزار شد/ نمایش قدرت و اقتدار در آغاز هفته دفاع مقدس

همزمان به آغاز هفته دفاع مقدس، با حضور یگان های مستقر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی انتظامی در آذربایجان غربی رژه نیروهای مسلح در شهرهای مختلف آذربایجان غربی آغاز شد

در این رژه که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای نمونه مسلح آذربایجان غربی برگزار می‌شود، مسئولان استانی حضور دارند.

رژه نیروهای مسلح در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، پیرانشهر، مهاباد و نقده برگزار شده و در شهرستان های دیگر صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی اجرا می شود.

استقلال و ثبات کشور را مدیون 8 سال دفاع مقدس هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس که صبح امروز در ارومیه برگزار شد، با اشاره به رشادت های بی نظیر مردم آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس و عنایت الهی نسبت به مردم ایران در ایرن برهه از تاریخ اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران عنایات و توجه خاص الهی را در تمام لحظات سخت و برهه های حساس به عینه مشاهده کرد.

وی افزود: امدادهای غیبی امام عصر و عنایات خاص رهبر فرزانه و مدبیر انقلاب همواره شامل حال نیروهای جان برکف و نظامی ایران اسلامی شده است.

امام جمعه ارومیه در تشریح روند مقابله با استکبار جهانی در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در آغاز جنگ به دلیل اینکه برخی افراد لیبرال در راس مدیریت کشور حضور داشتند نتوانستیم به خوبی در مقابل جبهه مجهز و قدرتمند متهاجم به خوبی دفاع کنیم و قسکتی از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست ارتش صدام افتاد.

قریشی تصریح کرد: اما با گذشت زمان و ساماندهی بسیج مردمی و با تدابیر امام خمینی(ره) فرزندان اسلام و ملت توانستند هشت سال در برابر همه استکبار بایستند و وجبی از خاک کشورشان را به نا اهلان نسپارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دوران هشت سال جنگ تحمیلی را دوران طلایی تاریخ ایران دانست و افزود: هشت سال جنگ تحمیلی مدال افتخار ملت مقاوم ایران برای تمام تاریخ و است و برای همیشه در سینه ما میدرخشد.

قریشی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای نظامی در کشور خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که نیروهای نظامی ما همواره بیدار و آگاه در جهت حفظ کیان ایران اسلامی می کوشند و در ایجاد امنیت و ثبات کشور و حتی منطقه نقش موثری دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر ما در این برهه از زمان که کشورهای اسلامی منطقه مورد هجمه دشمنان اسلام قرار دارند همچون سالهای دفاع مقدس از میهن اسلامی دفاع و حفاظت کنیم دچار هیچگونه مصائب و مشکلی در امنیت کشور نخواهیم شد.

دفاع مقدس با مدیریت ورهبری یک مرد الهی و شهدا عزیز در روح و اندیشه ملت ما جای گرفت

سایت شاهین پیام نیز درباره آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان نوشت:

سرهنگ خداشناس فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهین دژ ضمن گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس با مدیریت ورهبری یک مرد الهی و شهدا عزیز در روح و اندیشه ملت ما جای گرفت.

وی افزود: از نظر زمانی ما شتاب داریم از آن مقابله بزرگ فاصله میگیریم اما باید بدانیم دفاع مقدس یک ذخیره میراث معنوی هویت بخش برای ایران و جهان اسلام است.

فرمانده سپاه شاهین دژ ادامه داد: برای اینکه کشوری بزرگ و نیرومند و در شان یک نظام ولایی شیعه مسلمان باشیم علاوه بر این محبت الهی که ساختار ما را شکل داده نیازمند ذخیره های تمام نشدنی از معنویت اعتقاد باور و هویت هستیم که دفاع مقدس ما بعنوان یک ذخیره تمام نشدنی است.

خداشناس اضافه کرد: تصویر ملت ایران بدون دفاع مقدس تصویری به مراتب ضعیف تر از شخصیت امروزی ملت ایران است سختی ها لازمه استحکام هویت،اعتبار،اقتدار،آزادی و ارزش های بزرگی است که یک ملت به آن نیاز داشته و به آن وفادار هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ملتی بدون تحمل سختی ها به آسایش و فضیلت دست نمی یابد خاطرنشان کرد: فضائل حاصل مقاومت ها و سختی هاست و دفاع مقدس موجب ایجادظرفیتی برای حیات جاودانه انقلاب ما شد که رمز اساسی ماندگاری و تضمینی برای انقلاب اسلامی است.

اقتدار، شرف و حیثیت کشور در گرو دفاع مقدس خلاصه می شود

سایت کرد پیام  پیرانشهر نیز در این باره نوشت: در آیین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، مجاهدی، فرماندار پیرانشهر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به ماهیت انقلاب اشاره کرد و گفت : هفته دفاع مقدس از این جهت برای ما ایرانیان ارزشمند است که اقتدار شرف و حیثیت کشور در گرو دفاع مقدس خلاصه شده است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی برآمدند و انواع توطئه برای نابودی نظام بوجود آوردند چون آنها ماهیت انقلاب ما را که برگرفته از دستورات الهی و آیین اسلام بود خوب می شناختند و می دانستند با اقتدار اسلام در منطقه حاکمیت استکباری آنها نیز پایان می یابد و روز بروز از ابهت آنها کاسته می­شود.

وی افزود : دشمنان با ایجاد توطئه و فتنه همچون جنگ داخلی شرارت منافقان و گروهک ها و در نهایت جنگ تحمیلی و صدها نقشه شوم دیگر در صدد مقابله با انقلاب اسلامی ما برآمدند اما چون انقلاب اسلامی ما مانند صدر اسلام بر پایه اصول دین و بدور از منافع مادی توسط رهبری بی مانند حضرت امام خمینی تداعی شده بود و با فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی مردم بزرگوار ایران این توطئه ها نقشه بر آب شد و ظالمان در برابر قدرت تفکر معنوی رهبر کبیر و مردم شجاع چاره­ای جز تسلیم نداشتند .

در ادامه مراسم یگان های مسلح پیاده و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج در مقابل تمسال امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند و آخرین توانمندی های دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

رژه خودرویی یگان های مسلح در پلدشت برگزار شد

سایت آرازسسی پلدشت نیز خبر از برگزاری رژه خودوریی یگان های مسلح در این شهرستان خبر داد و نوشت: در این آیین یگان های موتوری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هنگ مرزی و بسیج با حرکت در خیابان امام شهرستان آمادگی و توان بالای نظامی خود را به نمایش گذاشتند.این مراسم در پادگان شهید محلاتی سپاه میاندوآب و با حضور گروهانهای نمونه بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده

سایت زرین خبر میاندوآب از سخنرانی یکی از دو نماینده این شهرستان در رژه نیروهای مسلح خبر داد و نوشت: دراین مراسم مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هرچه داریم از دفاع مقدس و خون شهدا داریم؛ افزود: وظیفه همه ماست که فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس سلاح بُرنده تر از همه تکنولو ژی های روز دنیا داشتیم ؛ اظهار داشت:سلاح ما رهبری،ایمان به خدا،امدادهای غیبی، زیارت عاشورا، مناجات و راز ونیاز ما بود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس افزود:رزمندگان ما در جبهه ها حاضر شده و حماسه هایی آفریدند که در هیچ فرمولی جای نمی گرفت ودشمنان غافل از این بودند.

عیسی زاده وظیفه ما را در قبال خون شهدا مهم عنوان کرد و گفت: ما وظیفه داریم به نسل های آینده بگوئیم که شهدا چه کردند و که بودند و با شعار هیهات من الذله در جبهه ها حاضر شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران امروز به برکت دفاع مقدس و مقاومت مردمش ابرقدرتی در دنیا و منطقه شده است؛ گفت:امروز هیچ مسئله بدون ایران حل شدنی نیست و حتی خود دشمنان نیز به این امر اعتراف می کنند.

نماینده مردم میاندوآب در خاتمه با تاکید براینکه خاطرات دفاع مقدس در ذهن های ما است؛ افزود:باید این خاطرات بازگو شوند که اگر بازگو نشوند ما قادر به پاسخگویی به شهدا نخواهیم بود.در اولین روز از آغاز هفته دفاع مقدس ، نیروهای مسلح سپاهی ، ارتشی ، نیروی انتظامی و بسیجیان مستقر در شهر نقده ، همزمان با سراسر کشور ، مراسم "رژه" برگزار کردند .

دفاع مقدس، بخش نورانی تاریخ ایران است

سایت سولدوزخبر نقده نیز در این باره نوشت:

قبل از آغاز نمایش آمادگی نیروهای نظامی ، حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه نقده در سخنانی ، با بیان اینکه دفاع مقدس عزت ایرانیان را بیمه کرد ، از آن دوران بعنوان بخشی نورانی از تاریخ ایران نام برد .

وی با یاد امام راحل و نقش بی بدیل ایشان در دوران دفاع مقدس گفت: امام(ره) به ما درس مقاومت آموختند و به ما نشان داد که در مقابل اراده ها هیچ قدرتی توان مقاومت ندارد .

حجت الاسلام حیدری زاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما با منطق قرآن در برابر قدرتهای بزرگ ایستادگی کردیم هر چند آنها راضی نبودند . غرب مستکبر میداند که ایرانیان راه و منطق خود را پیدا کرده اند بنابراین با تمام قدرت خود برای مقابله آمده اند .

امام جمعه نقده اشاره ای هم به اخراج دانشجویان ممتاز ایرانی که مشغول تحصیل در برخی کشورهای اروپایی بودند ، کرد و از آن بعنوان آپارتاید علمی یاد کرد .

وی در ادامه افزود: تبعضی علمی غرب در حق دانشجویان ما نشان میدهد که غرب به بن بست رسیده و امروز از پشت شعارهای پوشالی و دروغین ، چهره خود را نمایان ساخته است .

حجت الاسلام حیدری زاد با یادآوری اعترافات ناظران و تحلیلگران بین المللی در مورد قدرت بلامنازع ایران در منطقه ، گفت: ما 35 سال قهرمان تمام میدانهای مقابله با دشمن بوده ایم که دفاع مقدس یک نمونه زیبای آن است و افتخارات دیگر نیز در راه است .

در ابتدای این مراسم سرهنگ تیمورزاده فرمانده تیپ 25 تکاوران نمونه پسوه ضمن خیر مقدم گویی ، یاد و خاطره شهدای دوران مقدس را گرامی داشت .

برگزاری صبحگاه مشترک و رژه خودرویی نیروهای مسلح در ماکو

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در برخی از شهرستان های آذربایجان غربی رژه خودوریی و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد. این مراسم در ماکو نیز برگزار شد. سایت مرزداران ماکو در این باره نوشت:

همزمان با هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین نظامی و شهرستانی برگزار شد.

در این رژه انواع خودرو های نظامی و انتظامی با تجهیزات نظامی و بصورت منظم شرکت داشتند تا بار دیگر به دشمنان خارجی و داخلی نشان دهند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل برای دفع تحرکات احتمالی دشمنان در آماده باش کامل قرار دارند .

در این مراسم نیروهای بسیج و کلیه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی صبحگاه مشترک اجرا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.