دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

هر آنچه که در سفر سفیر ژاپن به آذربایجان غربی اتفاق افتاد


سفیر ژاپن روز شنبه  وارد آذربایجان غربی شد. این سفر در راستای همکاری های زیست کحیطی کشورمان با کشور ژاپن صورت گرفته است.

نجات دریاچه ارومیه نیازمند زمان است

کوجی هاندا روز یکشنبه در دیدار با قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل سه دستگاه محیط زیست، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: هم اکنون طرح کشاورزی پایدار با همکاری دولت ژاپن، سازمان ملل و دولت ایران در حال اجراست و خوشحال هستیم که این طرح با موفقیت در آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.

وی اظهار کرد: سابقه این طرح مربوط به مذاکرات آقای آبه با آقای روحانی است که مربوط به یک سال گذشته است.

هاندا ادامه داد: تلاشهای u.n.d.p در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز جای تشکر دارد و این بخش نیز حمایتهای وی‍ژه ای نسبت به احیای دریاچه ارومیه داشته است.

وی ادامه داد: ایران و ژاپن به غیر از همکاری های چند جانبه با یکدیگر در زمینه احیای دریاچه ارومیه، یک همکاری دو جانبه نیز از طرف موسسه جایکای ژاپن با آذربایجان غربی در خصوص احیای دریاچه ارومیه دارد.

سفیر ژاپن افزود: جایکا سمینارهای متعددی در این زمینه برگزار کرده و متخصصان حوزه آب خود را به این منطقه اعزام کرده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تا جایکا با مذاکراتی که با ستاد احیای دریاچه ارومیه دارد به یک اولویت بندی در باره 24 اولویت در احیای دریاچه ارومیه برسد تا همکاریها و کمکهای جایکا در این زمینه بیشتر تبیین و تعریف شوند.

وی در زمینه مناطق گردشگری آذربایجان غربی هم گفت: این استان دارای ظرفیتهای عظیم گردشگری است و این ظرفیتها می توانند به عنوان یک سرمایه بزرگ اقتصادی مورد بهره برداری قرار گیرند.

ژاپن آماده مشارکت با ایران در مسایل زیست محیطی است

کوجی هوندا در حاشیه بازدید از اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه

در روستای قره داغ از توابع مهاباد افزود: اجرای این طرح در روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه بسیار خوب و امیدوار کننده است.

وی اضافه کرد: استقرار کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه با همکاری ژاپن، برنامه عمران سازمان ملل (undp) و جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی بهره برداران و احیای این دریاچه داشته باشد.

هوندا گفت: خوشبختانه شبکه های ایجاد شده در مناطق روستایی زیر پوشش این طرح توسط روستاییان بسیار مناسب بوده و مشارکت مردم در آن مایه دلگرمی است.

وی با اظهار امیدواری برای احیای مجدد دریاچه ارومیه اضافه کرد: احیای این پهنه آبی امری زمان دار بوده و یک شبه اتفاق نمی افتد.

در این بازدید سفیر ژاپن به همراه بالاسوبرامانیام مورالی معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد و مایکل موزر مشاور بین المللی طرح تالاب های ایران از برگزاری کارگاه های آموزشی طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه در این روستا بازدید کرده و از نزدیک در جریان اجرای آن قرار گرفتند.

طرح کشاورزی پایدار با راهبرد IPCM روشی است که هم اکنون در 41 روستای استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در حال اجراست.

این کشاورزی نوعی از کشت و زراعت است که مشارکت مردمی را در کاهش میزان مصرف آب و افزایش راندمان تولید در واحد سطح در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مد نظر قرار می دهد.

این طرح با مشارکت 15 هزار نفر کشاورز و 300 نفر کارشناس غیردولتی در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و با همکاری ایران و ژاپن و نیز UNDP (برنامه عمران سازمان ملل متحد) انجام می شود.

در پایان این بازدید سفیر ژاپن از مهمان نوازی اهالی این روستا قدردانی کرد.

سفیر ژاپن از تالاب بین المللی ˈکانی برازانˈ مهاباد دیدن کرد

کوجی هوندا پس از حضور در روستای قره داغ از توابع شهرستان مهاباد و بازدید از روند اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه که در قالب طرح مشترکی بین ژاپن، برنامه عمران سازمان ملل (undp) و ایران اجرا می شود به تالاب کانی برازان در حاشیه این روستا رفت.

وی در این بازدید از نزدیک با شرایط زیست محیطی این تالاب، روستاهای اطراف آن، پرندگان و مشخصات این تالاب آشنا شد.

هوندا با اظهار علاقه نسبت به محیط این تالاب اظهار امیدواری کرد تا در قالب تورهای گردشگری بین دو کشور گردشگران نیز بتوانند از مزایای این تالاب زیبا بهره مند شوند.

در این بازدید حمید رعناقد معاون طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و کامران حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اطلاعاتی در زمینه این تالاب و گونه های مختلف آن ارایه کردند.

در این بازدید بالاسوبرامانیام مورالی معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد و مایکل موزر مشاور ارشد بین المللی طرح حفاظت از تالابهای ایران و محسن سلیمانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز حضور داشتند.

بازدید سفیر ژاپن از اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه در میاندوآب

ˈکوجی هونداˈ سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه از اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه در میاندوآب بازدید کرد.

در این بازدید، بالاسوبرامانیام مورالی معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد، مایکل موزر مشاور بین المللی طرح تالاب های ایران و محسن سلیمانی مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز حضور داشتند که از کارگاه آموزشی دایر شده در روستای للک لو از توابع میاندوآب دیدن کردند.

طرح استقرار کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه با همکاری کشور ژاپن، برنامه عمران سازمان ملل (undp) و جمهوری اسلامی ایران و با هدف ارتقای سطح آگاهی بهره برداران و احیای این دریاچه در 41 روستای استان های آذربایجان غربی و شرقی اجرا می شود.

در این بازدید سفیر ژاپن در گفت و گوی رودررو با کشاورزان و بهره برداران این روستا از نزدیک با نحوه اجرای این طرح و مسایل و مشکلات کشاورزان آشنا شد.

در این گفت و گو کوجی هوندا از یکی از کشاورزان حاضر در این کارگاه آموزشی در زمینه مزایای اجرای این طرح پرسید که این کشاورز میاندوآبی نیز استفاده بهینه از آب، تولید محصولات بیشتر و با کیفیت تر و احیای دریاچه ارومیه را برشمرد که مورد توجه سفیر ژاپن قرار گرفت.

سفیر ژاپن با اظهار رضایت از اجرای این طرح و مشارکت خوب کشاورزان خواستار تداوم آن و همکاری همه روستاییان در اجرای آن شد.

هدیه کشاورز مهابادی به سفیر ژاپن

کوجی هوندا سفیر ژاپن در حال بازگشت از بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد بود که هنگام عبور خودروش از نزدیکی یکی از جالیزهای حاشیه این تالاب، متوجه این کشاورز شد.

این کشاورز مهابادی به همراه فرزند جوانش هنگام نزدیک شدن خودروی سفیر ژاپن و هیات همراه وی با حضور در کنار خودروی وی سبدی از محصولات تازه جالیزی خود را به شخص سفیر و همسرش اهداء کرد.

این پدر و پسر کشاورز همچنین بخشی از محصولشان را نیز بین دیگر خودروهای همراه که شامل خودروی بالاسوبرامانیام مورالی معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد و همسرش و نیز مایکل موزر مشاور ارشد و بین المللی طرح حفاظت از تالاب های ایران بود تقسیم کرد.

سفیر ژاپن با قدردانی از مهمان نوازی این کشاورز مهابادی برای وی و اعضای خانواده اش آرزوی موفقیت کرد.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد نیز با پیاده شدن از خودروی خود ضمن قدردانی از این کشاورز مهابادی هدایایی به وی اهدا کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.