دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

کاهش دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

 مشاغل  خانگی راهکاری مهم برای رونق اقتصادی خانواده ها در این برهه اقتصادی است اما  کمبود منابع بانکی برای اعطای وام مشاغل یکی از  مشکلات پیش روی این مشاغل است.

 از آنجایی که اشتغالزایی و رفع موانع موجود بر سر راه اشتغال جوانان همواره از دغدغه‌های دولت، مسئولان و مردم بوده است لذا قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، اواخر خرداد سال 89 تصویب و ابلاغ و از همان زمان، ستاد این مشاغل نیز تشکیل شد.

مشاغل خانگی از جمله بخش هایی است که در سالهای گذشته،اقدامات خوبی در راستای استفاده از این بخش برای توسعه اشتغال در کشور انجام شده است.  طبق سیاست های دولت جهت اشتغال زایی و افزایش تولید ملی در لایحه بودجه هر سال تسهیلاتی را برای مشاغل خانگی، خود اشتغالی و توسعه تولیدی ها و کارخانجات در نظر  گرفته میشود.

طبق دستورالعمل اجرایی مشاغل خانگی، بانک های ملی، ملت،سپه، رفاه، پست بانک ،کشاورزی، مسکن، ، صادرات، تجارت و توسعه تعاون موظف به پرداخت وام مشاغل خانگی به سقف حداکثر 40 میلیون ریال با سوده بهره بانکی 21 و 22 درصد از محل منابع داخلی بانک ها هستند.

فناوری اطلاعات، تولید صنایع غذایی، تولیدات کشاورزی، تولید فرش دستباف، دامپروری و شیلات، نساجی و فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله طرح های مشاغل خانگی هستند.

اما امسال ظاهرا با کاهش اعتبار برای وام های مشاغل خانگی و عدم همکاری بانک ها آمار دریافت کنندگان، نسبت به گذشته کاهش یافته است.

تأمین اعتبار از اساسی‌ترین نیاز برای هر طرح است که نباید فراموش شود تا بتوان با اجرای درست این گونه طرح‌ها زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.