دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مسئولین آموزش در جامعه معضل اجتماعی اعتیاد را جدی بگیرند

پیش از ظهر امروز کارگاه آموزشی یک روزه مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اسلامی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد برگزار شد .

این کارگاه با هدف یافتن راهکارهای علمی و عملی برای مقابله با این معضل اجتماعی و دور کردن آحاد جامعه خصوصاً جوانان از گرایش به مواد خانمان سوز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی سرهنگ پناهپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهاباد با اشاره به اهمیت هوشیاری همه اقشار جامعه در رابطه با مشکلات و تبعات مصرف مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده جمعی است و باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه تنها از عهده یک ارگان خاص برنمی آید اظهار کرد: در این زمینه بایستی تمامی ارگان ها همکاری های لازم را داشته باشند.

پناهپور افزود: افزایش مصرف مواد مخدر و گسترش پدیده شوم اعتیاد یکی از ابعاد تهاجم فرهنگی غرب است که روحیه، نشاط و طراوت جوانان ما را هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی همه جانبه و عزمی راسخ از سوی دستگاه های دخیل در این زمینه است و نباید این وظیفه را تنها بر دوش نیروهای انتظامی گذاشت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تقویت آموزه های دینی در جامعه افزود: تقویت باورها و آموزه های دینی بویژه در میان جوانان بهترین راه مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهاباد با بیان اینکه در بسیاری از آسیب های اجتماعی می توان ردپای اعتیاد را به وضوح مشاهده کرد گفت: افزایش آگاهی خانواده ها در این زمینه و تقویت آموزه های دینی با مشارکت روحانیون و علما در خانواده ها و افزایش تعامل والدین با فرزندان می تواند عامل موثری در کاهش اعتیاد جوانان به مواد مخدر باشد.

وی همچنین با تاکید بر امر آموزش در امر مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: متاسفانه هم اکنون مصرف مواد مخدر از حالت سنتی به حالت صنعتی تغییر یافته از این رو امر آموزش در جامعه بویژه در مدارس و دانشگاه ها باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی جدی گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.