دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

فرمانده سپاه شهداء خبرداد: تجمع 100 هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی همزمان با هفته بسیج

سردار عابدین خرم ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که با هدف اعلام برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد اظهار کرد: رسانه‌ها زبان گویای امت و ارزشهای انقلاب هستند.

وی گفت: رسانه‌ها باید برای خود راهبردی مشخص تعریف کنند و بر‌اساس آن یک سری خلاء‌ها در جامعه را پر کنند چرا که تنها خبررسانی رسالت رسانه نیست.

سردار خرم بر شناخت رسانه ها از منطقه محل زندگی و فعالیت خود تاکید و تصریح کرد: رسانه ها با توجه به شناختی که دارند باید به اقدامات مقابله ای بپردازند و امروز روزگاری است که باید با عناصر ضد اسلام با سلاح قلم پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج «بسیج، مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» است افزود: این شعار برگرفته از عنوان نامگذاری شده بر سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب است.

عملکرد 35 ساله بسیج بر دوستان ودشمنان هویداست

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی برنامه ها و اقدامات سپاه را مبتنی بر تبیین و معرفی توانمندیها و ظرفیت های بسیج در اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: بنا به اعتقاد امام راحل بسیج نیرویی است که از جنس انقلاب بوده و در هر شرایط خود را برای حمایت از اهداف و آرمان های نظام و مردم ایران آماده می کند چنانچه در طول 35 سال گذشته عملکرد آن بر دوستان و دشمنان هویداست.

سردار خرم به نقش بسیج در اوایل انقلاب اشاره و بیان کرد: زمانی که گروه‌های ضد انقلاب و منافقان برای نا امن کردن محیط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی کشور شروع به فعالیت‌هایی کردند بسیج وارد عمل شد و در دوران دفاع مقدس نیز بسیج با ظرفیت های انقلابی و مردمی وارد عرصه دفاع مقدس شد که در طول 8 سال دفاع مقدس دشمنان قسم خورده جبهه سلطه را به خاک ذلت نشاند و بعد از دفاع مقدس این تفکر و تجربه ارزشمند، به عنوان تفکری که فرمول آن از انقلاب اسلامی گرفته شده در جامعه نهادینه شد.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی بسیج را الگویی خواند که مقاومت و ایستادگی را ترجمه و ثابت کرد و این نیروی مردمی پیش برندگی و جهت دهندگی در عرصه های مختلف را معنا بخشید و بی ادعایی در خدمت نظام و مردم بودن را محقق کرد.

وی با بیان اینکه این تفکر باید بدین سبب که دشمنان انقلاب اسلامی منطقه‌ای و فرا منطقه ای هستند ترویج و نهادینه شود اظهار کرد: تفکر بسیجی در سازندگی کشور بعد از جنگ برجسته است و ابعاد مختلف این تفکر را می توان در شرایط تحریم بعد از جنگ جستجو کرد که چگونه به صورت تخصصی دست به سازندگی، ابتکار و اختراعات زد.

سردار خرم با اشاره به اینکه دهه سوم را تفکر بسیجی مدیریت معرفی کرده اند گفت: در دهه چهارم نیز که دهه پیشرفت و تمدن نوین اسلامی است بسیج به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و گفتمان انقلاب اسلامی و پشتوانگی از دست آوردهای هسته ای ایران حرکت می کند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با بیان اینکه به مناسبت 35 مین سالگرد انقلاب اسلامی 35 برنامه محوری در هفته بسیج برگزار می شود به تشریح برنامه های این هفته در آذربایجان غربی پرداخت و اظهار کرد: نخستین روز این هفته با عنوان «بسیج روز ولایتمداری و انتظار » نامگذاری شده که در این روز فرماندهان سپاه و بسیج در سراسر استان در میعادگاه نماز جمعه حضور یافته و بسیجیان و حلقه های صالحین به طور سازمان یافته گرد هم می آیند.

بهره برداری از 50 سالن ورزشی در هفته بسیج

وی دومین روز هفته بسیج را روز «بسیج، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی» یاد کرد و گفت: افتتاح کانون ها و پایگاه های مقاومت بسیج، نشست های روشنگری در استان تحت عنوان ترویج فرهنگ اسلامی روشنگری عمومی در رابطه با مفاسد ماهواره و ایجاد نمایشگاه معرفی زنان در انقلاب اسلامی و نیز افتتاح نمایشگاه و فروشگاه های محصولات اقتصاد مقاومتی در استان از برنامه ای این روز است.

سردار خرم روز سوم را «بسیج، جوان و خودباوری» معرفی و بیان کرد: برگزاری همایش دانشجویی در مرکز استان، برگزاری جشنواره خلاقیت ها و ابتکار پایگاه های بسیج، نشست نخبگان علمی استان، افتتاح 50 سالن ورزشی در قالب 9 دی و صالحین در 24 هزار و 800 متر مربع از برنامه های روز سوم هفته بسیج است.

افتتاح 30 پروژه عمرانی در هفته بسیج

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی چهارمین روز هفته بسیج را «بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی» عنوان کرد و افتتاح پروژه های عمرانی در 3 حوزه و در قالب 30 پروژه در 12 عرصه را ویژه برنامه های این روز خواند.

وی روز پنجم را روز «بسیج، خانواده و سبک زندگی و تربیت اسلامی» معرفی کرد و افزود: نشست مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین و حضور آنها در مدارس و دانشگاه ها، ایجاد نمایشگاه طرح تحول نقوش اسلامی، عیادت از بیماران و اعزام اکیب های پزشکی بسیج به مناطق محروم نیز برنامه های این روز است.

تجلیل از مجاهد نستوه آذربایجان غربی

سردار خرم اجتماع 100 هزار نفری بسیج را در سراسر آذربایجان غربی از برنامه های روز ششم هفته بسیج خواند و اظهار کرد: گردهمایی حقوقدانان بسیجی نیز جزء برنامه های روز ششم این هفته است.

وی تصریح کرد: روز هفتم روز «بسیج، ایثار و میثاق با شهدا » نامگذاری شده و در این روز از مجاهد نستوه آذربایجان غربی، حجت الاسلام غلامرضا حسنی، مرد مبارز روحانی به خاطر 50 سال مقاومت و مبارزه در راه تامین امنیت و آرامش منطقه تجلیل به عمل می آید و مزار شهدا نیز عطر افشانی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.