دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

مزاحم تلفنی باعث نجات جان مادر و کودک شد

پنجمین اکیپ اعزامی از امدادگران آتش‌نشان به یکی از خیابان‌های مشهد تنها از روی وظیفه‌شناسی انجام شد و با اینکه آتش‌نشانان احتمال می‌دادند این تماس نیز مانند تماس‌های قبلی تنها از روی مزاحمت صورت گرفته باشد، ولی این‌بار زندگی‌بخش یک مادر و فرزندش شد.

 

مهندس خاکپور مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد با بیان این خبر گفت: از 4 ماه قبل مرد ناشناسی در تماس‌های مختلف با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ادعا می‌کرد خانه‌ای در بلوار وحدت طعمه حریق شده و ساکنان آن نیز در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند.

 

وی ادامه داد: با این تماس‌ها بلافاصله چند اکیپ از آتش‌نشانان و امدادگران به محل حادثه اعزام  می شدند، اما زمانی که به محل می‌رسیدند مشخص می‌شد خبری از حریق نیست و این فرد ناشناس قصد مزاحمت داشته است.

 

خاکپور در ادامه افزود: این فرد ناشناس طی این مدت پنج بار برای آتش‌نشانی ایجاد مزاحمت کرد و هر بار نیز آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام می‌شدند. سه‌شنبه هفته گذشته نیز فرد ناشناس در تماس با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ادعا کرده بود که این خانه آتش گرفته است و این بار نیز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بر حسب رسالت انسانی خود گروه اطفای حریق را به محل حادثه اعزام کرد.

 

با حضور آتش‌نشانان مشخص شد خانه کوچکی که تنها 12 متر مربع بود طعمه حریق شده و یک زن و کودک 2 ساله‌اش در میان دود و آتش گرفتار شده‌اند. آتش‌نشانان بلافاصله برای نجات‌آنها وارد عمل شده و موفق شدند این مادر و کودک را از میان شعله‌های آتش خارج کنند.

 

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی با بیان اینکه فرد ناشناس مزاحم، همزمان پس از تماس با آتش‌نشانی با آژانس خودرو محل تماس گرفته بود گفت: این فرد با دادن آدرس این خانه ادعا کرده بود به 5 خودرو نیاز دارد و در زمان عملیات آتش‌نشانان 5 خودرو تاکسی مقابل این خانه حضور داشتند. همچنین این ناشناس که بخوبی با این محل و همچنین ساکنان آن آشنایی دارد در تماس با محل کار یکی از ساکنان ادعا کرده بود همسرش سکته کرده و از او خواسته بود تا هرچه سریعتر خودش را به خانه برساند.

 

مهندس خاکپور با بیان اینکه ردیابی این مزاحم ناشناس از سوی نیروی انتظامی درحال بررسی است گفت: خوشبختانه آتش‌نشانان علی‌رغم مزاحمت‌های زیاد این فرد و ادعاهای دروغ او بازهم به محل حادثه اعزام شدند، درصورتی که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی کوچکترین تعللی در اعزام نیروها به محل حادثه می‌کرد امروز شاهد حادثه‌ای دلخراش و جبران‌ناپذیر بودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.