دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

تلویزیون های ماهواره ای بازار خرید و فروش قرص های چاقی و لاغری ارومیه را سکه کرده اند

این روزها خرید و فروش داروهای چاقی و لاغری به صورت گسترده در بازار ارومیه رواج پیدا کرده و مشتریان این داروهای خطرناک و غیربهداشتی روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس تحقیقات میدانی بیشترین مشتریان این داروها زنان و دختران جوان و عمدتاً دارای سنین 15 تا 30 ساله هستند که براثر تبلیغات شبانه روزی کانالهای ماهواره ای برای مصرف انواع داروهای چاقی و لاغری ترغیب می شوند.

افزایش روز افزون متقاضیان مصرف داروهای چاقی و لاغری در کنار هزینه های سرسام آور اقتصادی که برای مردم ایجاد کرده بازار بوتیک ها و اماکن فروش مواد آرایشی و به اصطلاح بهداشتی را گرم کرده و پیش بینی می شود در مدت کوتاهی تعداد اماکن عرضه این مواد به صورت قارچج گونه افزایش پیدا کند.

داروهای چاقی و لاغری هیچ تاثیری بر وزن بدن ندارند

مریم 25 ساله یکی از کسانی است که می گوید سال گذشته چندین بسته قرص لاغری مصرف کرده ولی هیچ تاثیری بر کاهش وزن وی نداشته است، وی در این رابطه به خبرنگار اروم نیوز گفت: من از دوران نوجوانی با مشکل چاقی و افزایش وزن رویرو بوده ام و برای کاهش وزن چندین بار به پزشک مراجعه کردم که تاثیرات چندانی نداشت تا اینکه ازطریق کانالهای ماهواره با قرص پرفکت اسلیمینگ آشنا شدم و با صرف هزینه فراوان اقدام به خرید آن کردم.

وی افزود: بعداز تهیه قرص پرفکت اسلیمینگ و مصرف روزانه آن بعداز مدتی به صورت مرتب دچار سرگیجه می شدم و استفراغ می کردم، این قرص ها حتی خواب شبانه مرا آشفته کرده و نمی توانستم بخوابم، احساس می کردم این عوارضات موقتی است یا اینکه برای کاهش وزن ناچارم آنها را تحمل کنم ولی بعداز دوماه وزنم هیچ تغییری نکرد و دچار انواع عوارضات پوشتی و روانی نیز شدم.

داروهای چاقی و لاغری برای سلامتی انسان خطرناک هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه داروهای چاقی و لاغری خطرات فراوانی برای سلامتی انسان دارند به اروم نیوز گفت: متاسفانه مردم با تبلیغات دروغین شبکه های تلویزیونی داروهای چاقی و لاغری عمدتا تایید نشده و غیربهداشتی مصرف می کنند که به جز آسیب و زیان به سلامتی هیچ تاثیری روی کاهش یا افزایش وزن ندارند.

جواد آقازاده اظهار کرد: طبیعتا حوره نظارت معاونت دارو غذای دانشگاه علوم پزشکی در صورت مشاهده با اماکن خرید و فروش داروهای غیربهداشتی برخورد می کند و تا به حال چندین نفر در همین ارتباط به نهادهای قضایی معرفی شده اند که کافی نیست و بایستی اقدامات بیشتری برای جلوگیری از این وضعیت صورت گیرد.

داروهای چاقی و لاغری قاچاق وارد کشور می شود 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی داروهای چاقی و لاغری را فاقد تاییدیه وزارات بهداشت دانست و گفت: از آنجایی که قریب به اتفاق داروهای چاقی و لاغری از طریق قاچاق وارد کشور می شوند لذا فاقد تاییدیه وزارت بهداشت بوده و ممکن است عوارضات شدید و جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند.

تنها راه کاهش یا افزایش وزن برنامه ریزی غذایی و ورزش است

علیرضا موسی زاده کارشناس تغذیه بهترین و تنها راه کاهش یا افزایش وزن را برنامه ریزی درست غذایی و ورزش دانست و گفت: تمام قرص های لاغری و چاقی حتی اگر تاثیرگذار نیز باشند بایستی با تغذیه و تحرک بدن هماهنگ شوند تا تاثیرگذار باشند، از سوی دیگر داروهای چاقی و لاغری با تاثیراتی که برروی اشتهای فرد چاق یا لاغر می گذارند ممکن است به صورت موقت عادات غزایی افراد را تحت تاثیر قرار دهند ولی در دراز مدت باعث پوکی استخوان یا بیماری های روده و معده خواهند شد.

وی افزود:بهترین و مطمئن ترین راه برای کاهش یا افزایش وزن مراجعه به متخصص تغذیه برای برنامه ریزی غذایی متناسب با وضعیت افراد و انجام مداوم ورزش است که متاسفانه امروزه کمتر به این مسائل توجه می شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.