دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

نظارت جدی دستگاه ها بر قیمت کالاهای اساسی مردم

علی رغم شلوغی بازار، ترافیک جمعیتی موجود در خیابان ها و نیز وجود تنوع در اقلام مورد نیاز عید، بخش زیادی از اقشار کم درآمد نگران تهیه کالاهای اساسی، آجیل، میوه و شیرینی شب عید خود هستند، میوه هایی مرغوب با قیمت هایی سر به فلک کشیده که با وجود اعلام دولت برای توزیع میوه، برخی را نگران اتمام میوه های با قیمت تعاونی کرده است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی تقی کهوریان با تاکید بر لزوم نظارت جدی و مستمر بر قیمت اجناس و کالاهای عرضه شده در ایام پایانی سال و روزهای عید گفت: رضایتمندی مردم هدف اصلی و اساسی ستاد تنظیم بازار استان است و در همین راستا از دستگاه های مرتبط انتظار می رود بر قیمت کالاها و محصولات عرضه شده در ایام عید نظارت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: کالاها و مایحتاج اصلی مردم برای عید از طریق برگزاری نمایشگاههای عرضه کالا در سطح استان عرضه خواهد شد که در این نمایشگاهها آنچه که مورد توجه ما بوده قیمت و کیفیت اجناس است چرا که قرار نیست در فروشگاههای عرضه کالا، مردم از کالاهای کم کیفیت استفاده کنند.

بازار شب عید استان کمبود میوه نخواهد داشت
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه مردم استان نگران میوه مورد نیاز خود در ایام عید نباشند، گفت: سیب و پرتقال مورد نیاز مردم استان در شب عید به اندازه کافی تامین شده و با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید، عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی های انجام گرفته حدود 3 هزار تن پرتقال و 600 تن سیب درختی ، میوه مصرفی مورد نیاز شب عید مردم استان است که توسط تعاون روستایی آذربایجان غربی ذخیره سازی و آماده توزیع جهت تنظیم بازار عید و ایام پایانی سال جاری می باشد .
کریم زاده با اشاره به قیمت میوه های عید گفت: بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان پرتقال تامسون شمال 2 هزار و 900 تومان و هر کیلو سیب درجه یک 2 هزار و 700 تومان توسط سازمان تعاون روستایی و اتاق اصناف و نیز جهادکشاورزی عرضه می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی همچنین در رابطه با مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان در ایام عید گفت: مرغ منجمد و مرغ گرم نیز به اندازه کافی در انبارها ذخیره سازی شده و در ایام پایانی سال و ایام عید عرضه خواهد شد.

آغاز اجرای طرح نظارت بر بازار عید نوروز در آذربایجان غربی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی بر بازار شب عید از دیروز تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده خبر داد و افزود: در این راستا اکیپهای بازرسی مشترک سازمان و تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.
سلیمان علیزاده با اشاره به اینکه در راستای طرح نظارتی ویژه عید نظارت بر وضعیت بازار کالاها و خدمات، ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع به شکایات انجام می شود، ادامه داد: همچنین کشیک نظارت بر بازار در روزهای تعطیل نوروز در هر شهرستان دو گروه و در ارومیه ۵ گروه فعال خواهند بود.
وی با بیان اینکه این طرح با توجه به وضعیت حساس بازار با هدف جلوگیری از کمبودهای ساختگی، افزایش قیمت، احتکار و تنظیم بازار از ۱۵ اسفند ماه امسال اجرا می شود اعلام کرد: با متخلفان برابر قانون به شدن برخورد شده و برای بررسی پرونده به تعزیرات حکومتی و نهادهای قضائیی ارجاع می شوند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از برگزاری جلسه هماهنگی با بازرسان صنفی و غیر صنفی جهت نحوه اجرای بهینه طرح، تشکیل اکیپ بازرسی ویژه نامحسوس و اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح تشدید برخورد با متخلفان در این راستا خبر داد.

متخلفان صنفی آذربایجان غربی ۳۱ میلیارد ریال جریمه شدند
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه بر بازار شب عید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از دیروز آغاز شده، افزود: همچنین کشیک نوروزی ثابت و سیار در ایام تعطیل نوروز تشکیل می شود.
محمد اقوامی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون چهار هزار و ۱۰۲ فقره گزارش تخلف گرانفروشی به تعزیرات حکومتی وارد و متخلفان بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال محکوم به پرداخت جزای نقدی شده اند، اظهار داشت: با متخلفان بازار شب عید نیز برخورد قانونی و جدی می شود.
وی با اشاره به اینکه در این راستا ۴۱ فقره پرونده تخلفاتی در بازرسی از واحد های صنفی از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون برای متخلفین تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده، ادامه داد: پرونده های ارجاعی رسیدگی و واحدهای متخلف به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اعلام کرد: متاسفانه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و عید نوروز و ایام تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضا برای خرید، افراد فرصت طلبی هستند که سعی دارند با سواستفاده از ناآگاهی مردم از قوانین، سود کلانی را از راه غیر قانونی ببرند.
اقوامی با بیان اینکه در قالب اکیپ نظارتی بر عملکرد واحدهای عرضه کالا و خدمات نظارت می شود، عنوان کرد: طرح نظارتی نوروزی با برنامه ریزی و هماهنگی مدیران دستگاه های نظارتی اجرا و تا زمان بازگشت آرامش نسبی به بازار، در مرکز و شهرستانهای تابعه اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه با مشاهده کوچکترین تخطی از قوانین، برخورد قاطع انجام می شود، ادامه داد: مردم نیز باید تخلفات واحدهای عرضه کالا و خدمات را از طریق شماره ۱۲۴ اعلام تا واحدهای نظارتی با متخلفان برخورد قانونی لازم را انجام دهند.
به هر روی بازار شب عید فرصت خوبی برای دست فروشان و فرصت طلبان برای سو استفاده از بازاری است که مردم برای استقبال از سال جدید در حال خرید لوازم مورد نیاز خود بوده و دستگاهها نیز عملا نمی توانند تاثیر بسزایی در این روند داشته باشند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.