دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دفاتر نمایندگی اتاق های بازرگانی ارومیه در شهرستان ها باید فعال شوند

«علی دیلمقانیان» با حضور در جمع بازرگانان و تولید کنندگان شهرستان سلماس، خوی و ماکو، اظهار کرد: عدم علاقه به تفکرات نوین و تحول گر علت اصلی ناکامی اتاق بازرگانی است؛ باید از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه اقتصادی استان بهره برد.

وی با بیان این که شهرستان خوی پس از ارومیه دومین شهر بزرگ استان محسوب می شود، اظهار کرد: علیرغم پتانسیل های اقتصادی فراوان در این منطقه، شهرستان خوی مورد مغفول واقع شده است؛ مرز رازی خوی یک استعداد بلقوه برای توسعه اقتصادی منطقه به مشار می رود که باید طی برنامه ریزی خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

نائب رئیس اصل 44 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که اتاق بازرگانی باید به دو وظیفه اصلی خود که همان ارائه خدمات به بازرگانان و ایجاد تحول در بخش اقتصادی است، عمل کند، اظهار کرد: ایجاد تحول در تفکر یکی از لازمه های توسعه اقتصادی است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای فعال کردن دفاتر نمایندگی های اتاق در سطح شهرستان ها خبر داد.

دیلمقانیان در ادامه با انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، گفت: 95 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود دارد که کمتر از 15 درصد این بدهی مربوط به بخش تولیدی است؛ متاسفانه فاکتور معوقات بانکی به نام تولید کنندگان صادر می شود.

فرماندار سلماس:اتاق های بازرگانی نیازمند تحول و خروج از انحصارگرایی هستند

«مسعود حاج علیلو» در جمع فعالان اقتصادی شهرستان های سلماس و خوی که به جهت حمایت از ائتلاف پیشگامان تحول در شهرستان خوی گرد هم آمده بودند، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه معادن، کشاورزی، صنعتی و مدیریت آب بسیار ضعیف عمل کرده و وضعیت اقتصادی فعلی را رقم زدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم دهیم تا از ظرفیت های اقتصادی استان بهره ببریم، اظهار کرد: باید جایگاه تجاری آذربایجان غربی ارتقا یابد و لازمه این امر این زیر ساخت های مناسب اقتصادی است.

فرماندار سلماس همچنین با انتقاد از اینکه پس از گذشت 14 سال هنوز منطقه ویژه اقتصادی سلماس فعال نیست، گفت: تکمیل پروژه راه آهن و استفاده مناسب از آن نیز نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت که متاسفانه مورد مغفول واقع شده است.

حاج علیلو با ابراز امیدواری برای اینکه اتاق های بازرگانی با تحول طلبی از حالت انحصاری خود خارج شود، تصریح کرد: نمایندگان اتاق های بازرگانی پس از انتخاب شدن در این اتاق نباید به نمایندگان دولت تبدیل شوند؛ دولت به اندازه کافی نماینده دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید از سمت و سوی دولتی بودن خارج شود، اذعان کرد: علیرغم تمامی ارزشی که به تجربه قائلم، نباید افرادی در اتاق های بازرگانی انتخاب شوند که در دوره های گذشته نتوانستند موفق عمل کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.