دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

80 درصد از کنسانتره کشور در ارومیه تولید می شود

با بیان اینکه، آذربایجان غربی قطب تولید کنسانتره در ایران است، اظهار کرد: در هیچ نقطه ای از دنیا نمی توان یافت که 20 کارخانه کنسانتره در کنار یکدیگر فعالیت کنند و این امریست که در آذربایجان غربی محقق شده است؛ بیش از 80 درصد از کنسانتره کشور در ارومیه تولید می شود.
وی با بیان اینکه، رکود اقتصادی واحد های تولید را درگیر خود کرده است، گفت: سال 93 برای واحد های تولیدی کنسانتره سال خوبی نبود؛ با تحریم های صورت گرفته علیه ایران، بازارهای جهانی را از دست دادیم و ترکیه به تنها عامل ارتباطی ما تبدیل شد.
وی تصریح کرد: طی سال جاری به علت کثرت میوجات تولیدی در خارج کشور، قیمت نهایی محصولات رقبای خارجی پایین آمده و محصولات ما به علت از دست دادن بازرهای جهانی در انبار ها دپه شد؛ 50 درصد محصولات تولیدی در انبار ها مانده و به فروش نرسیده است.
افشار همچنین با بیان اینکه، سرانه مصرف آبمیوه در ایران پایین است، گفت: به طور مثال سرانه مصرف سالانه آب سیب در آلمان 40 لیتر است، این در حالیست که در ایران این رقم به کمتر از 10 لیتر می رسد.
وی با بیان اینکه، آبمیوه تولید شده در ایران کیفیت مناسبی دارد، گفت: مشکل ما ضعف بسته بندی است که باید تدابیر خاصی برای بهبود کیفیت بسته بندی اعمال شود.
این فعال اقصادی همچنین با اشاره به دپوی محصولات کشاورزی ارومیه در کنار جاده ها، گفت: این مضوع مشکلات گوناگونی را پدید می آورد که پیشنهاد ما آن بود تا نیروی انتظامی برای مقابله با این امر وارد عمل شود؛ برای جلوگیری از این معضل می توان تعاونی های خاصی را برای جمع آوری میوجات و تحویل آنان به واحد های تولیدی در نظر گرفت.
وی همچنین در رابطه با اعتلاف پیشگامان تحول، اظهار کرد: این اعتلاف با برنامه خاصی برای توسعه اقتصادی استان تشکیل شده و در صورت موفقیت طبق برنامه نیز عمل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.