دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

توسعه خدمت رسانی در مناطق مرزی آذربایجان غربی+تصاویر

یکی از برکات انقلاب اسلامی، توسعه و پیشرفت مناطق محروم کشور بود. روستاهایی که تا قبل از انقلاب نه راه داشتند، نه امکانات داشتند و نه توان مالی برای سرمایه گذاری در منطقه خودشان.

با پیروزی انقلاب اسلامی، رفع تبعیض و محرومیت زدایی در سرلوحه کارهای مسئولان قرار گرفت و همه با همدلی و همزبانی که پیش از آن دیده نشده بود، دست در دست هم کمر همت به توسعه و پیشرفت مناطق محروم بستند تا بتوان همه از امکانات کشور استفاده کرده و شرایط تقریباً برابری را ایجاد کرد.

این پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها اعم از پزشکی و درمانی، کشاورزی، تحصیل، عمرانی، جاده سازی و ایجاد خانه های مقاوم و بسیاری از موارد دیگر دیده شده و سازمانهای مختلفی به همین جهت پای کار آمده اند.

بسیج سازندگی سپاه و سپاهیان دلاور در گوش و کنار کشور یکی از مهمترین سازمانها و افرادی هستند که همیشه پیش قراول آبادی و سازندگی مناطق محروم بوده و فقط و فقط برای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان و درخشش نام ایران کوشیده اند.

آذربایجان غربی یکی از مناطقی است که با محرومیت فوق العاده ای روبرو بود. همواره مرزی بودن این استان، بهانه ای برای عدم توسعه متوازنش است. در حالی که شهرهای آن از محرومیتی مضاعف در سطح ایران برخوردار بودند، روستاهایش وضعیتی بسیار اسفناک داشتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، ساکنان این مناطق پس از سالها محرومیت، احساس بی عدالتی را رفته رفته از ذهن خویش پاک کرده و توسعه پایدار جایگزین محرومیت مضاعف شد.

هم اکنون تقریباً کسی نمی تواند ادعای نبود امکانات و شرایط رفاهی و آسایشی را حتی در روستاهای دوردست مرزی نیز بکند، چرا که مردم محلی خودشان بهترین قاضی و داور هستند و یقیناً واکنش نشان می دهند.

با توجه به اینکه بسیاری لازمه پیشرفت و توسعه را وجود امنیت ذکر می کنند اما در آذربایجان غربی و به ویژه در روستاهای مرزی اش می توان مدعی شد که علیرغم سنگ اندازیهای گاه و بیگاه بدخواهان نظام اسلامی و همچنین بدخواهان رفاه و آسایش مردم محلی، ما در این استان حساس روند تثبیت امنیت، توسعه و پیشرفت را توأمان شاهد بوده ایم و این نیز از مهمترین برکات نظام و تدابیر مسئولان و همکاری و همیاری مردم محلی است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.