دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

نرخ کرایه تاکسی ها در ارومیه افزایش می یابد/درگیری راننده و مسافر تمامی ندارد

افزایش قیمت بنزین از 5 خرداد ماه موجب شد تا مصوبه افزایش 18 درصدی نرخ کرایه تاکسی های ارومیه در جلسه شورای شهر ارومیه بررسی و به فرمانداری شهر جهت اجرا ابلاغ شود.

در این زمینه با لحاظ اینکه قیمت کرایه تاکسی های گردشی از 350 تومان به 400 تومان در مسیرهای عادی افزایش می یابد، باز هم مسئله کمبود پول خرد موجب ایجاد تنش میان راننده و مسافر می شود که به جای 400 تومان مبلغ 500 تومان دریافت می کنند.

فخرالدین معصوم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در ماه جاری همزمان با افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر نرخ کرایه تاکسی ها 18 درصد افزایش می یابد.

بیش از 5 هزار تاکسی در ارومیه فعالیت دارند

وی افزود: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 128 دستگاه تاکسی در ارومیه فعالیت دارند، که از میان تعداد 1هزار و 700 دستگاه تاکسی فرسوده هستند.

معصوم زاده با اشاره به استفاده 22 درصدی شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر 22 درصد از مردم از تاکسی به عنوان سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که در کاهش ترافیک شهری موثر است.
رئیس سازمان تاکسیرانی دلایل استقبال کم مردم از حمل و نقل عمومی را فرسوده بودن این ناوگان عنوان کرد که در صورت نوسازی تعداد بیشتری از شهروندان خواهان استفاده از این سیستم حمل و نقل می شوند.

آغاز ساماندهی آژانس های تاکسی تلفنی در ارومیه

معصوم زاده با اشاره به آغاز ساماندهی آزانس های تاکسی تلفنی در ارومیه گفت: همه تاسی های آژانس های تلفنی باید آرم دار شوند و در سطح شهر به صورت گردشی حق فعالیت ندارند.

وی با اشاره به تعداد آژانس های تاکسی تلفنی در ارومیه گفت: در حال حاضر 225 آژانس تلفنی به صورت عمومی و 14 آژانس ویژه بانوان فعالند که همگی دارای مجوز هستند.

پرداخت الکترونیک، راهکار حل مناقشات بر سر پول خرد

معصوم زاده اجرا طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی ها را از نیمه دوم سال جاری راهکاری در جهت حل مناقشات رانندگان تاکسی و مسافران عنوان کرد و گفت: تاکسیمتر از طریق معاونت برنامه ریزی با ارائه فراخوان به بخش خصوصی در جهت اجرایی کردن این طرح در 6 ماهه دوم سال جاری بر روی تاکسی ها نصب می شود.

رانندگان تاکسی با مشکل پول خرد زندگی می کنند
برخی از رانندگان تاکسی در شهر نیز در خصوص کمبود پول خرد و بحث بین رانندگان و مسافران تاکید دارند که با رند کردن این کرایه ها می توان برای همیشه این درگیری ها را تمام کرد.

حیدر رضایی یکی از رانندگان تاکسی در این زمینه به خبرنگار اروم نیوز گفت: هرساله کرایه تاکسی ها با افزایش مواجه می شود اما این افزایش باید طوری باشد که مسافران از نظر پرداخت دچار مشکل پول خرد نباشند و درگیری های لفظی پیش نیاید، البته می توان با رند کردن این کرایه ها قسمتی از مشکلات را حل کرد.

رقیه سلیمی از شهروندانی است که همه روزه با تاکسی و اتوبوس به محل کار خود و منزل تردد می کند، وی در زمینه مشکل پول خرد و نبود راهکار قانونی برای این معضل به خبرنگار اروم نیوز گفت: در اغلب موارد وقتی راننده از دادن بقیه پولم امتناع کرده و نبود پول خرد را بهانه می کند، از حق خودم گذشته و دردسر بحث با راننده را آغاز نمی کنم.

وی می گوید: در برخی از موارد رانندگان کرایه 350 تومانی را 500 تومان اخذ می کنند و هنگام گلایه که نرخ کرایه 350 تومان است با بدرفتاری با مسافران برخورد می کنند که پول خرد نیست ما چه کنیم.

امید است با افزایش معقول نرخ کرایه تاکسی ها در شهر ارومیه و رند کردن قیمت ها مناقشات کم و پرداخت های الکترونیک و نوین این مشکل را برای همیشه حل کنند.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.