دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بسیج سازندگی، طلایه دار اقتصاد مقاومتی

 بهمن ماه سال 92 بود که مقام معظم رهبری، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در 29 بند به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

بر اساس این ابلاغیه  پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران است و همچنین اقتصاد مقاومتی می تواند در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در راه شکوفایی اقتصاد فراهم کند.
اقتصاد مقاومتی در واقع الگویی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و راه حل واقعی مشکلات اقتصادی کشور است که سبب شکست دشمن در جنگ اقتصادی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای ارزشمند و بی نظیری است که در سال های اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و می تواند فرصتی برای بهبود اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشد.
یکی از نهادهایی که می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد، بسیج است که به جرات می توان گفت در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز است.
 میاندوآب هم از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی غافل نبوده و در این راستا با تلاش بسیج سازندگی میاندوآب طرح های خود اشتغالی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

اجرای 200طرح اقتصاد مقاومتی در میاندوآب توسط بسیج سازندگی
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در این زمینه گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی و با هدف فراهم کردن زمینه های اشتغال برای جوانان  توسط بسیج سازندگی در این راستا اجرا شده است.
جعفر علی نژاد با اشاره به اجرای 200طرح اقتصاد مقاومتی در سال 93 در میاندوآب اظهار کرد: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش مرغ ماکیان، بوقلمون، پرورش قارچ خوراکی، زنبور عسل، شیلات، کود ورمی کمپوست و ایجاد مشاغل خانگی است.
وی افزود: این اقدام با هدف معرفی الگوهای اشتغال به جوانان و بالا بردن سطح تولیدات داخلی با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در میاندوآب اجرا شده که با بهره مندی از این طرح ها زمینه برای اشتغال 200نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب به میزان تسهیلات اعطایی به این طرح ها نیز اشاره و تصریح کرد: در سال 93 در مجموع 15میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز به مجریان آنها پرداخت شده و زمینه اشتغال پایدار برای این افراد فراهم شده است.
علی نژاد اظهار کرد: اجرای این طرح ها امسال نیز  ادامه می یابد و علاقمندان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب از این تسهیلات بهره مند شوند.

 
انتهای پیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.