دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ترویج بدحجابی و نابودی حیا، هدف دشمن در جنگ نرم

در کشور ما اهمیت زیادی به مسئله حفظ حجاب و عفاف خصوصا از ناحیه زن داده می شود و در قرآن کریم نیز به موضوع حجاب و پوشش تاکید بسیاری شده است اما متأسفانه شاهد زیر پا گذاشتن این ارزش ملی توسط برخی افراد جامعه هستیم .

 ناگفته پیداست که زنان و دختران به عنوان عناصر اصلی و تأثیرگذار در روند پیشرفت جامعه محسوب می شوند اهمیت این نکته تا آن جاست که بزرگان ما در تجلیل از مقام زن گفته اند که از دامن زن مرد به معراج می رود و بهشت زیر پای مادران است.

ترویج بد‌حجابی و بی حیایی یکی از ابزارهای دشمن در موضوع جنگ نرم است از بین بردن حیا، عفت و پاکدامنیِ نسل‌جوان ایران اسلامی، هدف اصلی دشمنان است آن هایی که با به کارگیری امکانات مختلف و انواع و اقسام روش ها، صرف هزینه‌های بسیارسنگین، تلاش می کنند فرهنگ بی هویت غربی را به جای فرهنگ ناب اسلامی ایرانی جایگزین کنند.

چیزی که واضح است این است که غربی ها از کوچکترین و جزئی ترین مسائل سعی دارند برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنندعوامل بسیاری مثل تبلیغات برنامه های ماهواره ای، دوستان و همسالان، محیط خانواده  در تشویق افراد به پوشیدن لباس هایی که عفت و حیای آنان را نشانه رفته اند تأثیرگذارند نفوذ برنامه های ماهواره‌ای به درون خانواده های ایرانی  یکی از دلایل تأثیرگذاری منفی در این زمینه است.

رعایت اصل حجاب در یک جامعه ، سلامت جامعه ، خانواده و افراد و سلامت محیط کار را در پی دارد و در پی رعایت همین اصل است که آمار طلاق کم و پیوند بین خانواده محکم تر و مستحکم تر می شود و در مقابل، جامعه ای که در آن بی بند و باری وجود داشته باشد نمی تواند به عنوان یک جامعه ی پویا و فعال و کارآمد مطرح باشد

ترویج بد‌حجابی و بی حیایی یکی از ابزارهای دشمن در موضوع جنگ نرم است

شهلا تاجفر در گفت و گو با خبرنگار تیار جایگاه حجاب را جایگاه والا و مهمی ارزیابی کرد و گفت: حجاب از اصول اولیه ی اعتقادی ماست همانطوری که نسبت به انجام فرائضی همچون نمازو ورزه اهتمام می ورزیم باید نسبت به رعایت اصل حجاب هم حساسیت نشان دهیم .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه ترویج بد‌حجابی و بی حیایی یکی از ابزارهای دشمن در موضوع جنگ نرم است افزود: عفاف و حجاب دو مقوله ی مکمل هستند بطوریکه عفاف ثمره و میوه ی حجاب است.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف مسئولین در امر اصلاح وضعیت عفاف و حجاب جامعه معرفی الگوهای مناسب، فرهنگسازی و درونی کردن عفاف و حجاب است.

تاجفر تصریح کرد: در کنار فرهنگسازی به نظر می رسد اصلاح نظام آموزشی و تربیتی، بازترسیم شاخص های رشد فرهنگی اجتماعی در نظام اسلامی، تحلیل تغییرات شخصیتی نسل جوان، ایجاد زمینه برای کارآمدی خانواده، تقویت حساسیت عمومی نسبت به عفاف، مقابله با بیکاری، مقابل جدی با مظاهر و عوامل اصلی گسترش ابتذال، حمایت ار ناهیان منکر از دیگر وظایف و کارکردهای مسئولین در رابطه با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است گفت:عزم ملی در رابطه با احیای حجاب ایرانی اسلامی نیازمند حرکت پرتلاش و کوشای نهادها و دستگاه هایی است که از قدرت اجرایی بیش تری در این زمینه برخوردارند.

 وی افزود: نهادهایی که به عنوان طلایه دار احیای فرهنگ حجاب اسلامی در سطح جامعه می باشند باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی و برنامه ریزی درست به صورت یکپارچه در جهت احیاء و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بکوشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.