دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بنزین تک نرخی شد/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: رشد قیمت بنزین،منطقی نیست

زمزمه‌های تک نرخی شدن قیمت بنزین درحالی شب گذشته در هیئت وزیران نهایی شد که به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی قرار شد بنزین معمولی از روز سه شنبه ساعت 24 پنجم خرداد یعنی در ساعت صفر چهارشنبه هر لیتر هزار تومان بدون محدودیت عرضه شود و بنزین سوپر نیز با قیمت هر لیتر 1200 تومان به عرضه برسد.

به گفته سجادی سهمیه بنزین 700 تومانی نیز تا پایان شهریور در کارت های سوخت باقی می ماند و دارندگان این سهمیه تا پایان شهریور فرصت استفاده از بنزین 700 تومانی را دارند.

اما در همین زمینه روح الله بیگی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره قطع سهمیه بنزین خودروهای شخصی به خبرنگار اروم نیوز گفت: با وجود اینکه امروزه بازارو اقتصاد کشور به سمتی می رفت که سامان پیدا کند متاسفانه با افزایش نرخ بنزین بار دیگر به متلاطم شدن بازار دامن زده شد.

و ی تصریح کرد: اما در همین راستا تنها قشری که ضربه اصلی را متحمل می شود فقرا و قشر ضعیف جامعه است.

بیگی افزود: دولت به جای این آزاد سازی قیمت ها باید کاراصلی یعنی حذف دهک‌های ثروتمند را در دستور کار خود قرار می داد.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ با انتقاد از عملکرد دولت در تک نرخی کردن بنزین افزود: متاسفانه هماهنگی های لازم در این زمینه با مجلس صورت نگرفته است.

بیگی اظهار کرد: شاید این طرح محاسنی نیز دربر داشته باشد اما باید پذیرفت سابقه نشان داده همواره افزایش قیمت بنزین باعث رشد نرخ تورم در جامعه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.