دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

برگزاری انتخابات غیرقانونی؛ غائله جدید خودسرهای دانشگاه آزاد واحد ارومیه

روز شنبه دوم خرداد جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در شرایطی اقدام به برگزاری انتخابات سالانه ی خود کردندکه هیچ کدام از مسوولین ذیصلاح دانشگاه آزاد از این مساله اطلاعی نداشتند و بنوعی با شنیدن خبر آن شوکه شدند. همین مساله باعث شده است تا از جهات گوناگونی نسبت به «قانونی» بودن این انتخابات تردید شده و شائبه دست داشتن جریانات بیرون از دانشگاه آزاد در اقدامات خودسرانه ی این تشکل تقویت شود.

انتخاباتی که برگزار شد غیرقانونی است!

اولین مساله مطرح، بحث غیرقانونی بودن انتخابات خودسرانه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ارومیه است که بدون هماهنگی با مراجع ذیصلاح، مسوولین این تشکل(که قانونا زمان مسئولیتشان به پایان رسیده است) اصرار به برگزاری آن داشتند و تنها با اکتفا به قول شفاهی نماینده ناظر بر تشکل ها اقدام به برگزاری انتخابات غیرقانونی کرده اند در صورتی که شخص مورد ادعا تنها بعنوان نماینده در امور تشکل ها مطرح است و وجاهت قانونی برای صدور مجوز برگزاری انتخابات را ندارد.

قبل از این هیئت نظارت بر تشکلهای اسلامی، مرجع رسمی رسیدگی به امور تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه اول آذرماه 1393 با حضور اعضای این هیئت و نیز «دبیر جامعه اسلامی دانشجویان» مصوب کرده بود «طبق فرصت قانونی دو هفته ای،انتخابات این تشکل در 20آذرماه 93 برگزار گردد.» اما مسوولین این تشکل به مسوولیت قانونی شان در برگزاری انتخابات در مهلت مقرر شده عمل نکرده و با منقضی شدن مسوولیت شان ماهها بصورت «غیرقانونی» خود را بر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد ارومیه تحمیل کردند.

صورت جلسه آذر ماه سال 93 هیئت نظارت بر تشکل ها

مشابه این تذکر برای معرفی نماینده جهت برگزاری انتخابات در تاریخ های 16 فروردین 94 و 6 اردیبهشت 94 نیز تکرار و با بی اعتنایی روبرو شده بود. 

سوء استفاده از دانشجویان برای مقاصد پلید سیاسی!

مسوولین خودسر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد ارومیه چنان با عجله سعی در پهن کردن بساط انتخابات داشتند که حتی بدون هماهنگی با دانشجویان، اسامی آنها را در لیست نامزدهای عضویت شورای مرکزی این تشکل قرار داده اند، یکی از دانشجویانی که نام او جزو نامزدهای عضویت بود در این مورد به خبرنگار نسل برهان می گوید:

«من اطلاعی هم از این انتخابات نداشتم، صبح آمدم دیدم اسمم را جزو نامزدها نوشته اند»!

بی برنامگی در برگزاری این انتخابات غیرقانونی تا حدی بود که دست اندرکاران آن بدون توجه به هویت خبرنگار اعزامی نسل برهان که دانشجوی غیر دانشگاه آزاد می باشد و بدون درخواست کارت دانشجویی، با اصرار تعرفه ای جهت نوشتن اسامی و انداختن آن به صندوق به وی می دهند. در حالی که طبق قانون تنها دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ارومیه حق شرکت در این انتخابات را دارند.

تشکلی نماها عاملان مستقیم چه کسانی اند؟

تمام این اقدامات غیرقانونی و تشنج های متعاقب آن این ذهنیت را تداعی می کند که عده ای بیرون از دانشگاه آزاد در صدد دور زدن مسوولین این دانشگاه در ارومیه، بحران آفرینی و بهره برداری سیاسی از آن هستند که البته این اقداماتشان مسبوق به سابقه است.

این جریان بیرون از دانشگاه در تلاش است برای خود بازوی دانشجویی تراشیده و عده ای که کمترین دلبستگی به عدالتخواهی، آرمانگرایی و مطالبه گری دانشجویی ندارند و تنها پیاده نظام سیاسیون خارج از دانشگاه هستند را بر دانشجویان تحمیل کنند، شاهد این مدعا مصاحبه ا.ش مسوول منقضی شده جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است که اخیرا در مصاحبه با یکی از سایت ها گفته بود «اجازه نمی دهد کسی در دانشگاه آزاد پشت سر هاشمی رفسنجانی حرف بزند!» باید از این نوع تشکلی نماها پرسید شما دلسوز و نماینده دانشجویان هستید یا سینه چاک سیاسیون!!؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.