دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

چقدر مسئولین فرهنگی کشور در مورد بد حجابی به فکر علاج هستند؟

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مصلای ارومیه با بیان ویژگی‌های رسالت امام خمینی(ره) در انقلاب و ماهیت انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) با احساس وظیفه ای که در آن زمان داشتند حرکتی را شروع کردند که به پشتوانه مردم این حرکت پیروز شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با روشنگری هایی که در جامعه داشتند به مردم درس ایمان و شهادت می آموختند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در زمان شاه، معصیت، عیاشی، غارتگری بیت المال به حدی رسیده بود که حتی تاریخ هجری کشور را به تاریخ شاهنشاهی تغییر داده بودند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد:اما امام(ره) با تقویت نیروی ایمان در میان اقشار و گروه های جامعه در برابر این ظلم ستم ایستادند در حالی که دیگر مسئولان و بزرگان کشور می گفتند مگر می شود با دست خالی با شاه درافتاد.

وی گفت: اما امام (ره) این جرات را داشتند و آن را نیز مرهون قران و دین بودند.

وی با تاکید براینکه انسان نباید در هیچ سرایطی نا امید شود افزود: بطور مثال در همین زمینه فرهنگ، مسئولان فرهنگی کشور نبایستی نا امید شوند چراکه اگر در چنان شرایطی امام توانست بر آن ظلمت پیروز شود، قطعا مسئولان امروز نیز می توانند با فسادهای اجتماعی مثل بدحجابی در جامعه اسلامی مبارزه و این گونه فسادها را از دامن جامعه اسلامی پاک کنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم و مسئولان کشور گفت: آقایانی که حکومت را به دست گرفته اند به چند نکته بایستی توجه نمایند اول اینکه مبادا امر به معروف و نهی از منکر در بین شما فراموش و به آن عمل نشود، دیگر اینکه مردم باید به عملکرد مسئولین دقت کنند و نکته دیگر اینکه مسئولان باید دلسوزانه به انسان هایی که گرفتار فساد و تباهی شده اند با بیان نرم امربه معروف و نهی از منکر نمایند.

وی بار دیگر باتاکید بر اینکه مسئولین باید گناه در جامعه را علاج کنند گفت: چقدر مسئولان فرهنگی کشور در مورد بدحجابی به فکر علاج افتاده اند؟ که جواب را هم باید خودشان دهند نگویند نمی شود که قطعا این مشکل حل شدنی است.
آیت الله موحدی کرمانی از رشوه گرفتن در ادارات نیز انتقاد کرد و افزود: اگر احساس می شود در ادارات رشوه کرفته می شود آیا نمی توان این ادارات رااصلاح کرد که قطعا میشود فقط همت می خواهد و عزم جدی .
وی تصریح کرد: مسئولان باید مامورین سری داشته باشند تا نقاط ضعف هایی که در کشور وجود دارد بررسی و اصلاح شود که اگر اینگونه بود و ماموران سری در نظام وجود داشت هیچگاه شاهد غارت بیت المال به شکل سه هزار میلیاردی نمی شدیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر گامی که بر می داریم اگراز مسیر اسلام و اهل بیت انحرافی داشته باشد قطعا ضربه خواهیم خورد افزود: و اگر این ضربه ها روی هم انباشته شود روزی در می یابیم که انقلاب از دستمان رفته است.

وی گفت: مسئولین بیدار باشند چرا که دشمن خیلی بیدار است و نقشه ها و توطئه های بسیاری برای ایران دارد .

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت:‌ همانطوریکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند تیم مذاکره کننده نیز از دلسوزان نظام هستند اما باید بیدار باشند تا آمریکا سرشان کلاه نگذارند .

وی تصریح کرد: مبادا بخاطر توطئه های آمریکا اجازه دهند عزت ایران زیر سوال برود.

آیت الله موحدی کرمانی بر اساس حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه ۴ چیز عامل سقوط یک حکومت می شود، تاکید کرد: تضییع اصول، توجه به فروع به جای اصول، مسئولیت پیدا کردن انسانهای نالایق و کنار زده شدن انسانهای لایق از جمله مواردی است که اگر در یک حکومت پیدا شود نشان دهنده سقوط آن حکومت است.

وی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامی در کشور گفت: پرداختن به معقوله فرهنگ یکی از مهمترین اولویت های کشور و مسئولان نظام است چراکه فرهنگ باعث ارتقا بینش و بصیرت در جامعه می شود و مسئولان بایستی نگذارند فرهنگ اسلامی در جامعه فراموش شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.