دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بدحجابان بیشتر حمایت می شوند یا بانوان محجبه چادری؟

با کمی گشت و گذار در بازار و اطلاع از قیمت پوشاک به راحتی می توانید به این سوال که آیا در جامعه بدحجابان بیشتر حمایت می شوند یا بانوان محجبه چادری پاسخ پیدا کنید.

 اگر به چند مغازه پارچه فروشی سر بزنید و از قیمت های مختلف پارچه های چادر مشکی مطلع شوید متوجه می شوید که دلایل مختلف زمینه را برای جولان برخی از افراد سودجو در بازار خصوصا در مورد کالاهای پرمصرف مردم مهیا کرده اند.

 ولی موضوعی که در این میان انسان را متأثر می کند اینست که افسوس که با غیرت و ناموس هم بازی؟! چادر این کالای پر مصرف ایرانی در این میان از سونامی افزایش قیمت‌ها در بازار بی نصیب نمانده تا جاییکه امروزه چادر مشکی با جنس معمولی در بازار جدا از سایر مارکهای گران قیمت با قیمتهای نجومی بیش از 150 هزار تومان به فروش می رسد.

شنیده ها حاکی از آنست که عدم تولید چادر مشکی در داخل کشور و گرانی بیش از حد پارچه چادری در بازار باعث این افزایش قیمت شده بطوریکه فروشندگان خود نیز از این گرانی اظهار تعجب می کنند و به دنبال مقصر در بازار می گردند و قضیه شده قضیه پرتغال فروش!!

حتی اگر چادر به قیمت آزاد به کشور وارد شود، هیچ دلیلی برای بالا بودن قیمت آن تا حدی که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد دیده نمی‌شود و مایه شرمندگی است که بگوییم فردی که خود صاحب مغازه پارچه فروشی بود در جواب افزایش قیمتهای پارچه چادری  گفت: علاوه بر سایر مخارج خانواده توان مالی لازم برای خرید مانتو شلوار و چادر را ندارم!!!.

حال در این میان فردی که توان مالی مطلوبتر نسبت به سایر آحاد مردم را دارد اگر چنین نظریه ای داشته باشد باز گلی به گوشه جمال بعضیها!

پوشش چادر در ایران سابقه ای طولانی تر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دارد و علاوه بر استفاده بیش از دو سوم زنان ایرانی از چادر در اجتماع و با توجه به اینکه نیاز به چادر در کشور ما که یک کشور اسلامی است ضروری به نظر میرسد جای بسی تأسف است که بگوییم کشورمان هنوز که هنوز است توان تکنولوژی ساخت پارچه چادر مشکی را ندارد

بر اساس یک گزارش که پیش از این و قبل از موج تازه گرانی‌ها در مطبوعات منتشر شد قیمت هر قواره پارچه درجه یک ژاپنی از مارک سوالن در راسته چادرفروشی‌های بازار از 150هزار تومان شروع می‌شود و حتی بالای ۲۰۰هزار تومان هم بفروش می رسد هر چه رنگ پارچه چادری که انتخاب شود مشکی تر و مواد به کار رفته در ساخت آن طبیعی تر باشد قیمت آن نیز گرانتر می‌شود. 

یکی از فعالان بازار چادر مشکی می‌گوید: علت گرانی چادر، دلالان و قاچاقچیان آن هستند که چادر را ارزان می‌خرند و گران می‌فروشند. وی تأکید می‌کند: زمانی یکی دیگر از علل گرانی چادر تعرفه بالایی بود که بر این کالا اعمال می‌شد و دلالان را وسوسه می‌کرد که چادر را از مبادی غیرقانونی وارد کشور کنند. وی می‌گوید هرچند با کاهش تعرفه، انگیزه واردات چادر از مبادی غیررسمی کاهش پیدا کرد اما با این حال گرانی‌ها اخیر باز قیمت چادر مشکی در ایران را بسیار بالا برد.

باید بگوییم که حتی اگر چادر به قیمت آزاد به کشور وارد شود بازهم قیمتی که هم‌اکنون چادر به آن قیمت در بازار به فروش می‌رسد منطقی نیست و این امر نیازمند تدابیر جدی وزارت صنعت و حوزه بازرگانی و مسئولین محترم است.

یک خانم بدحجاب که پوشش او به‌اندازه یک روسری نصف و نیمه ۱0هزار تومانی و یک مانتوی کوتاه 50هزارتومانی و یک شلوار کوتاه 30هزارتومانی است و البته بسته به جنس و کیفیت ممکن است پایین‌تر و یا بالاتر باشد، سرجمع 90هزار تومان هزینه می‌کند. اما یک خانم چادری مجبور است برای خرید یک چادر حداقل 150هزار تومان و برای یک مانتوی مناسب قابل‌استفاده در زیر چادر نیز 100هزار تومان هزینه کند یعنی یک هزینه سه برابری.

با این اوصاف به راحتی می توان به این سؤال پاسخ داد که بدحجابان بیشتر حمایت می شوند یا بانوان محجبه چادری؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.