دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

هویت 26 جانباخته سقوط اتوبوس گردشگران عراقی به دره در جاده چالوس اعلام شد

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت 16 تن از کشته شدگان عراقی در حادثه سقوط اتوبوس به دره در جاده چالوس زن و 10 تن دیگر از آنان مرد هستند.

وی گفت: سماء سعد محمود، محمد سبتی محمد، عماد عبدالمجید علی خیاط، زمن خظیر سماج، نداعبید ربیع، کفاء رشید تجیل، نورمحمد نوری، نورعبدالسلام حمید از جمله کشته شدگان این حادثه بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از نعبمه حسن عبد، کریم عباس حمود، بتول روی عبدالحسین، غفران محیسن عبود و منتهی خظیر سماج، تقی سلبم فرج، محمد اسماعیل حکمت، وسام موفق علی، رافع عبدالحمبد ناجی نیز به عنوان دیگر جان باختگان سقوط اتوبوس به دره نام برد.

به گفته عباسی علاوه بر مجید عسگری راننده اتوبوس و از اتباع ایرانی، سوسن حبیب یاس، لبلی هادی حسین، لقاء موسی شاکر، فاطمه حنتوش سلمان، عبدالرسول زهیر عبدالرسول، امیره عبدالحسین مهدی، میر فتح فائق حاتم، نقب سلیم نوح نیز از دیگر کشته شدگان عراقی در این واقعه نام برد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود مجروحان در بیمارستان های چالوس و نوشهر تحت درمان قرار دارند.

ساعت 4 و 45 دقیقه بعداز ظهر روز سه شنبه یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران عراقی که از نجف اشرف به قصد زیارت مشهد مقدس حرکت کرده بود و قصد داشتند در بازگشت از طریق تهران به شمال ایران و سپس به قم و در نهایت به نجف اشرف بازگردد به دره ای در منطقه سیاه بیشه جاده چالوس سقوط کرد که بر اثر آن 26 تن کشته و 15 مجروح که تعدادی کودک نیز در بین آنان دیده می شوند بر جا گذاشت.

بر اساس آخرین گزارشها مقامهای کنسولگری عراق با عزیمت به منطقه اجساد گردشگران عراقی را تحویل گرفته اند و مقدمات کار برای انتقال این اجساد به کشورشان در دست اقدام است.

برابر اعلام پلیس راه استان مازندران حوالی ساعت 16 و 45 دقیقه عصر روز گذشته (سه شنبه) یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به شماره انتظامی 214 ع 11/ ایران 22 متعلق به شرکت تعاونی ترکیبی تهران شمال (ترمینال غرب ) با 40 مسافر که از اتباع عراق بودند، هنگام حرکت از تهران به مقصد رامسر در محور کرج – چالوس در محدوده پیچ کمرزرد روبروی سد سیاه بیشه به دره عمیقی سقوط کرد.

بر اساس این گزارش اتوبوس در سه پیچ قبل از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده بود به طوری که راننده در محل مذکور خودرو را متوقف کرده ولی پس از مدتی، اتوبوس خاموش به حرکت در آمده و در محل حادثه با یک دستگاه وانت مزدا برخورد و به دره سقوط کرده است.

ازطول مسیر حدود 180 کیلومتری جاده چالوس - کرج ، حدود 80 کیلومتر آن جزو حوزه استحفاظی چالوس است.ک/3

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.