دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ضرورت مقابله جدی با قلیان/دانشگاه علوم پزشکی ارومیه متولی اصلی مقابله با عرضه قلیان

سرهنگ رحیم جهانبخش در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهار کرد: از آنجا که در مسئله عرضه و همچنین مقابله با قلیان، سلامت جامعه به طور جدی در خطر است، باید سازمانها و نهادهای مسئول و متولی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه طبق قانون ملی مبارزه با دخانیات، ستاد ملی مبارزه با دخانیات مسئول مقابله با قلیان است، افزود: رییس ستاد اجرائیات در آذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دبیر آن سازمان صنعت،معدن و تجارت است و پلیس به عنوان پشتیبان عمل می کند و نقش حامی را دارد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: همه در این مورد از پلیس انتظار برخورد دارند ولی مأموریت اصلی با پلیس نیست و تنها در صورت گزارش متولیان امر،پلیس موظف به ورود به این مسئله است.

وی با اشاره به گسترش روزافزون نرم افزارهای شبکه های اجتماعی بر روی گوشی های تلفن همراه و معضلات مربوط به آن در خانواده ها و سوء استفاده باندهای فساد از غفلت آنها، یادآور شد: نرم افزارهای اجتماعی موجب افزایش فعالیتهای باندهای اغفال مردم شده و خروجی آنها بزهکاری، فرار از منزل و تبهکاری است.

جهانبخش تصریح کرد: نارضایتی زناشویی بین زوجین با ورود این نرم افزارها به کانون خانواده به شدت افزایش یافته و از طریق کانون خانواده را تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش ترددهای غیرمجاز اتباع خارجی در استان هستیم، گفت: با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه به شدت برخورد می کنیم، چون امنیت اقتصادی کشورمان را تهدید می کنند و از مردم نیز انتظار داریم موارد مشکوک را گزارش دهند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ادامه داد: در سال 93 بالغ بر سه میلیون نفر از دروازه های مرزی آذربایجان غربی عبور و مرور کرده اند و در بحث گردشگری نیز شاهد افزایش 10 درصدی ورود گردشگر به استان هستیم و روند افزایش کماکان ادامه دارد.

جهانبخش، آذربایجان غربی را یکی از امن ترین نقاط جغرافیایی کشور دانست و افزود: در مقابله با ارازل و اوباش هیچ تعارفی نداریم و در این بین روی سخت پلیس را شاهد خواهیم بود.

وی نقش مشاوره روانی برای کاهش آثار پرخاشگری در جامعه مهم و تأثیرگذار ارزیابی و تصریح کرد: پلیس فعلی، پلیسی علمی است که با استفاده از متدهای روز عمل می کند و ما با کارشناسان متخصص در حوزه رفتار سعی در کاهش جرایم داریم.

به گفته رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان نصب دوربینهای مداربسته برای واحدهای صنفی الزامیست و باید امسال شاهد نصب دوربین در 50 درصد از واحدهای صنفی باشیم وکل تعداد واحدهای صنفی نیز 140 هزار واحد است.

جهانبخش افزود: پایین ترین سطح سرقت و کش روزنی را در واحدهای صنفی که دوربینهای مداربسته تعبیه کرده اند، شاهد هستیم و طی سال گذشته نیز 35 هزار واحد صنفی به این امر مهم اقدام کرده اند.

وی به طرحهای تابستانه پلیس نیز اشاره کرد و یادآور شد: در تابستان با مزاحمت و ویراژ دادن خودروها در سطح خیابانها به طور جدی برخورد خواهیم داشت و خودروهای متخلفان را توقیف خواهیم کرد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر مسئله عفاف و حجاب در فضای مجازی خواهیم بود و با افرادی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد وبگاههای غیراخلاقی می کنندف مقابله می کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.