دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

سفر بر مدار عشق در 64 روز

دو نفر از جوانان مشهدی با هدف سفر بر مدار 36 درجه و 20 دقیقه عصر امروز یک شنبه (31خرداد) توسط اعضای انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی، دوستداران محیط زیست، جمعیت هلال احمر، شورای اسلامی شهر و محیط زیست سردشت از خروجی شهر سردشت به مقصد مشهد بدرقه شدند.

ایمان اسدی سرپرست تیم در گفت و گو با خبرنگار بُلفَت اظهار کرد: برای اولین بار در جهان پیمایش بر روی مدار 36 درجه و 20 دقیقه در جهان انجام می شود سردشت را نیز به این دلیل که اولین شهر مسکونی قربانی سلاح های کشتار جمعی در جهان بود انتخاب کردیم.

اسدی افزود: این سفر در قالب یک تیم دو نفره و با شعار انسان مهربان، زمین آرام، رویای 7 میلیارد زمینی است که با حرکت روی خط صاف و عبور از  رشته کوه های زاگرس، البرز، بینالود و غیره تا شهر مشهد حرم امام رضا به مسافت 1200 کیلومتر را طی می کنیم.

وی گفت: سفر ما 64 روز طول می کشد و امید است در روز محیط بان همزمان با ولادت امام رضا در شهر مشهد حاضر شویم.

سرپرست تیم تصریح کرد: احتمال دارد به دلیل صعب العبور بودن مسیر راه این مسافت به بیش از 2000 کیلومتر نیز برسد و ما در نظر داریم تمام این مسیر را بصورت پیاده و با توقف در هر شهری سه نفر از شهروندان آن شهر را که همکاری لازم را با ما داشتند به منظور تجلیل از انان به مشهد مقدس دعوت کنیم که هزینه آن را هلال احمر خراسان رضوی تقبل می کند.

وی هدف اصلی از این سفر را یاد و خاطره ای از 8000 مصدوم شیمیایی سردشت و گرامیداشت شهدای محیط زیست در ایران و همچنین ساخت مستندی به نام سفر بر مدار عشق عنوان کرد.

ایمان اسدی با اشاره به پروژه های دیگرشان در سال های گذشته، افزود: کار قبلی تیم ما در سال گذشته در نصف النهار 52 درجه ایران از خلیج فارس تا دریای خزر بود که 68 روز بطول انجامید که انجام این دو پروژه پیش زمینه برای کار تحقیقاتی و مستندی به نام (ایران 1400 ) می باشد که قرار است از تمام مدارهای ایران مجموعه مستندی بصورت تصویربرداری هوایی در طول 5 سال ساخته شود.

وی بیان کرد: این کار بصورت مستند تحویل صدا و سیمای مرکز مشهد می شود.

گفتنی است سفر 64 روزه این دو جوان از مبدا تا استان قزوین توسط جمعیت هلال احمر و محیط زیست سردشت پشتیبانی می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.