دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

افزایش 149 درصدی کشفیات موادمخدر در آذربایجان غربی/ 46 باند تهیه و قاچاق موادمخدر منهدم شدند

سرهنگ رسول اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوع مبارزه با موادمخدر مسئله ای جهانی است و آذربایجان غربی نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در مسیر حمل و ترانزیت موادمخدر قرار دارد.

وی افزود:هم اکنون 107 مرکز سرپایی ترک اعتیاد و 16 کمپ ترک اعتیاد داریم که نسبت به استانهای اطراف بسیار مطلوب و متمایز است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی گفت: یکی از اولویتهای این پلیس در خصوص مبارزه با موادمخدر تمرکز به جنوب استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مسائل سیاسی-اقتصادی آن می باشد.

اکبری از طرح ریزی و پیش بینی برنامه های پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی نیز خبر داد و تصریح کرد: اعتیاد به عنوان یک بیماری، عود می کند و شیوع می یابد و پلیس نیز وظیفه دارد هر لحظه روند شیوع آن را تجزیه و تحلیل کند تا توان مقابله مؤثر را داشته باشد.

وی مبارزه اصحاب رسانه را با این معضل مهم توصیف کرد و یادآور شد: اقدامات این قشر می تواند در آگاهی و تنویر افکار عمومی تأثیر داشته باشد.

اکبری با اشاره به نقش اعتیاد در افزایش جرایمی مانند سرقت، اظهار کرد: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که 75 درصد از سارقانی که دستگیر می شوند، معتاد هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از افزایش 149 درصدی کشفیات موادمخدر طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کشف پیش سازهای موادمخدر نیز با رشد 31 درصدی به دو هزار و 28 کیلو رسیده است.
اکبری اظهار کرد: در طی این مدت 46 باند در این راستا منهدم شده است که رشد 15 درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین افزایش 18 درصدی کشف قرصهای روانگردان به تعداد 53 هزار و 624 عدد را از دیگر موفقیتهای این پلیس عنوان کرد و یادآور شد: تعداد دستگیرشدگان توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان سه هزار و 262 نفر است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 500 کیلو شیشه کشف شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین مقدار مصرف موادمخدر استان به ترتیب 45 درصد شیشه، 30 درصد هروئین و چهاردرصد نیز تریاک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.