دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

ارسال 342 اثر به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه در خصوص دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: ارومیه برای دهمین سال پیاپی میزبانی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص برگزاری هرچه بهتر دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در نظر گرفته شده است.

این مسئول اعلام کرد: مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و مسئولان 29 مرداد ماه امسال برگزار و این جشنواره به مدت یک روز در سالن آمفی تئاتر اداره برق برگزار خواهد شد.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی و اشاعه فرهنگ رضوی در استان‌ها و کشورهای همجوار را از عمده اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری عنوان کرد و افزود: امسال میهمانان ویژه از کشور عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

کریمی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری، تصریح کرد: امسال 342 اثر شامل 320 اثر داخلی و 22 اثر خارجی به دبیرخانه دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در آذربایجان غربی ارسال شده است.

وی از رشد جشنواره از لحاظ کمی و کیفی خبر داد و متذکر شد: امسال تعداد شرکت‌کننده در دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری 15.5 درصد و تعداد آثار ارسال شده 26.6 درصد نسبت به سال گذشته از افزایش برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشکیل اتاق فکر، حضور شبکه جهانی سحر و طراحی پورتال جشنواره را از ویژگی‌های اصلی دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری عنوان کرد و افزود: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزی نقدی به سه نفر از برگزیدگان داخلی و خارجی اعطا خواهد شد و از 7 نفر از شاعرانی که در سنوات گذشته حضور مستمر در جشنواره داشته و از خادمان امام رضا (ع) تجلیل و قدردانی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.