دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

یکهزارو 950 زائر از آذربایجان غربی به حج تمتع 94 اعزام می‌شوند


محمدرضا ندیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های هفته حج در این استان را اعلام کرد و اظهار داشت: امسال با همکاری مدیران کاروانها در هفته حج برنامه های مختلفی پیش بینی شده که اجرا خواهد شد.

وی گفت: به همین مناسبت روز گذشته همایش یک روزه ایبا حضور 700 نفر زائر و عوامل اجرایی حج تمتع امسال در اردوگاه معلم ارومیه برگزار شد و اعمال حج به صورت نمادین باپوشیدن احرام توسط زائران و ساخت ماکت کعبه اعمال طواف اجرا گردید.

ندیری دیدار با امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، تجدید میثاق با شهدا و برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور مدیران کاروان های حج تمتع امسال را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام عنوان کرد و افزود: در آستانه ایام حج تمتع، دست‌اندرکاران حج استان طبق روال سال های گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال از 62 هزار نفر زائر حج تمتع در کشور 1950 نفر زائر از آذربایجان غربی در قالب 6 کاروان به این سفر معنوی مشرف می شوند گفت: کاروان های اعزامی از استان آذربایجان غربی امسال به صورت مدینه قبل هستند.

وی از حضور 71 نفر عوامل اجرایی از استان آذربایجان غربی در این سفر معنوی نیز خبر داد و افزود: در حج امسال 977 زائر مرد و 972 زائر زن از این استان به حج تمتع 94 مشرف می شوند.

ندیری افزود: نخستین پرواز زائران حج تمتع از آذربایجان غربی از 12 شهریورماه از ارومیه به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد و تا 14 شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: زمان بازگشت حجاج اعزامی به حج تمتع امسال نیز 12 تا 15 مهر ماه سال جاری پیش بینی شده است.
ندیری با اشاره به اینکه مسن ترین زائر حج استان آذربایجان غربی متولد 1300 و کوچکترین زائر متولد 1372 است، عنوان کرد: محل پیش بینی شده برای اسکان زائران هم در مکه و هم در مدینه بسیار مناسب بوده است.

وی چند توصیه مهم نیز به زائران حج امسال داشت و افزود: زائران سعی کنند در تمام جلسات کاروان که قبل از سفر برگزار مى شود، شرکت نمایید .

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از مواردی که زائران باید به آن توجه کنند این است که از آوردن کارت شناسایی به غیر از کارت شناسایی که از طریق سازمان حج زیارت برای آنها صادر شده خود داری کنند.

وی گفت: زائران بایستی به قوانین و مقررات کشور میزبان احترام بگذارند و با ماموران سعودی همکاری های لازم را داشته باشند.

ندیری در خصوص سفر حج عمره نیز یاد آور شد: وضعیت حج عمره منوط به برخورد با خاطیان حادثه جده و تصمیمات مسئولان است و چنانچه شرایط اعزام فراهم شود بعد از حج تمتع امسال اعزام ها به حج عمره نیز آغاز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.