دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

افتتاح دومین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته در ارومیه

افتتاح دومین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته در ارومیه


اکبر طاهری، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته در ارومیه افزود: 50 نوع مواد معدنی در معادن استان شناسایی شده و از لحاظ تنوع مواد کلیکسیونی از سنگ تزیینی است لذا باید با حمایت های استانی زمینه لازم برای ارتقای این بخش فراهم شود.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی مناطق محروم، کاهش وابستگی و اشتغال از تبعات مثبت رونق بخش معدن است، اظهار کرد: در صورتی که کشوری الگوهای توسعه را مبنی بر توسعه بخش معدن قرار دهد موفق است چرا که توسعه اقتصادی از طریق توسعه صنعتی امکان پذیر بوده و توسعه صنعت با توسعه معدن گره خورده است.

وی ادامه داد: زمانی توسعه معدنی محقق می شود که با بکارگیری تکنولوژی به روز و با اجرای اصول فنی و ایمنی، احداث صنایع تبدیلی در سر معدن، با افزایش بهره وری و تکمیل زنجیره تولید بین المللی همراه باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان گفت: در معادن سنگ تزئینی استان چیزی به نام باطله وجود ندارد و از تمام مواد استخراجی می توان بهره‌برداری کرد اما این امر اکنون به دلیل نبود فناوری در معادن سنگ‌های تزئینی استان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید مسئولان ذی ربط در راستای شکوفایی معادن و افزایش سهم معدن در تولید ناخالص داخلی تدابیر لازم را بیندیشند.

طاهری به اقدامات مهم در راستای توسعه معادن استان اشاره کردو افزود: تامین بودجه لازم برای ساخت راه‌های ارتباطی برای معادن شهرستان خوی و مهاباد، طرح برق‌رسانی به معادن خوی و اجرای عملیات ژئوفیزیک از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه معادن استان است.

وی ادامه داد: برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان در راستای توسعه طرح‌های معدنی در این شهرستان است که به طول 30 کیلومتر و با اعتبار 50 میلیارد ریال اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا؛استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های معدن و صنایع معدنی در کشور محسوب می شود و با توجه به وجود معادن غنی و سرشار در این استان، برگزاری این نمایشگاه‌های معدنی با هدف معرفی پتانسیل های معدنی سنگ این استان و استفاده از امکانات موجود جهت توسعه فضای بازار کسب و کار معدن و معدنکاران در ارومیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دومین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی با حضور شرکت های فعال معدنی از شهرهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و یزد از 27 مرداد ماه به مدت 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی ارومیه برگزار می شود.

ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.