دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

انهدام شبکه توزیع مواد مخدر و کشف 3 کیلوگرم هروئین در ارومیه

سرهنگ کریم اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه از متلاشی شدن شبکه توزیع مواد مخدر در ارومیه طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: در راستای کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در قالب یک باند در ارومیه به صورت زنجیره‌ای اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

اکبری ادامه داد: با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه‌های شبکه مذکور شناسایی و با کسب دستور قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان سه کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین کشف و یک دستگاه خودرو توقیف گردید.

وی ادامه داد: در این زمینه پنج نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 75 درصد سارقان معتاد هستند، متذکر شد: بالای 60 درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند.

این مسئول با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد به مواد مخدر در کشور 2.65 درصد است، ادامه داد: نرخ شیوع اعتیاد در آذربایجان غربی بین سنین 18 تا 65 سال 3.39 درصد که بالاتر از میانگین کشور است.

وی به برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در حوزه مبارزه، پیشگیری و کنترل مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی برنامه‌های متفاوتی را در حوزه مبارزه، پیشگیری و کنترل مواد مخدر در شمال، جنوب و مرکز استان دارد.

اکبری به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین پاکسازی مناطق آلوده اشاره کرد و متذکر شد: طرح پاکسازی مناطق آلوده استمرار دارد و پاکسازی مناطق آلوده موجب افزایش امنیت اجتماعی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.