دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

عامل توزیع اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی در ارومیه دستگیر شد

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج اطلاعات و عکس‌های شخص‌ سبب سلب آرامش وی و خانواده‌اش شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناس پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی سرانجام فردی که اقدام به توزیع اطلاعات شخصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: بررسی بیشتر موضوع نشان دهنده آن بود که متهم قصد اخاذی از شاکیه را داشته و بدین منظور در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت علیه وی و خانواده این فرد کرده بود.

کوره‌بلاغی افزود: با توجه به مشخص شدن موضوع، متهم پس از روبه رو شدن با مستندات و ادله جمع‌آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، به بزه انتسابی معترف شد و سرانجام برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می‌کنند هشدار داد: براساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی سبب هتک حیثیت شهروندان را فراهم می‌کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.