دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

قاچاقچی تلفن همراه در محور مهاباد – ارومیه به دام پلیس افتاد

عبدالله رسولی روز چهارشنبه  افزود: این محموله که شامل 119 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی بود با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد .
وی گفت: این محموله به طور ماهرانه ای در یک دستگاه مینی بوس جاسازی شده بود .
رسولی اضافه کرد: صاحب این محموله گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق و فاقد مجور ورود قصد داشت این گوشی های تلفن همراه را به دیگر استانهای کشور حمل کند .
وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده در این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز این اداره به ضبط کالا و پرداخت 300 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
رسولی همچنین از کشف 62 بطری سم کنه کش خارجی و قاچاق در یکی از فروشگاه های توزیع کننده سموم گیاهی در این شهرستان خبر داد و گفت: بازرسان ، این واحد توزیع کننده سموم گیاهی را که این مقدار سم قاچاق و بدون مجوز ورود را توزیع می کرد، شناسایی و پس از بررسی موضوع اقدام به ضبط این سموم کردند.
وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده و پس از سیر مراحل قانونی و اعلام جرم گمرک جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد معرفی شد.
رسولی گفت: رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز این اداره نیز متهم را به ضبط کالا و پرداخت 40 میلیون ریال جزای نقدی جریمه کرد.
رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اظهار کرد: با توجه به اینکه این سموم بدون مجوز لازم و به صورت قاچاق وارد کشور شده بود در صورت مصرف و استفاده احتمال ایجاد آلودگی های زیست محیطی و بروز خطراتی برای شهروندان داشت.
این شهرستان به سبب قرار گرفتن در مجاورت شهرهای مرزی سردشت و پیرانشهر یکی از مسیرهای مهم قاچاق انواع کالا به شهرها و استان های عمقی کشور محسوب می شود.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.