دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بیکاری مهمترین مشکل جوانان در آذربایجان غربی است

قربانعلی سعادت در همایش اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر که با حضور وزیرکشور برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که از بدو ورود وزیرکشور به این وزارت پیگیری شده، بحث اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر است.

وی با بیان اینکه در زمینه های مختلف برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد راههای گوناگونی را پیگیری می کنیم، افزود: مباحث آموزشی، تربیتی و پیشگیری مهمترین تأثیر را دارند و در این بین نقش خانواده ها بی بدیل و غیرقابل انکار است.

استاندار آذربایجان غربی این استان را یکی از مسیرهای ترانزیت موادمخدر سنتی دانست و گفت: اخیراً نیز موادمخدر صنعتی از آذربایجان غربی به داخل کشور ترانزیت می شود.

سعادت تصریح کرد: در بحث مبارزه و مقابله با موادمخدر و اعتیاد، به دست خود مردم پیشگیری انجام گیرد.

وی با اشاره به افزایش قاچاق موادمخدر و تعداد معتادان در مناطق جنوبی آذربایجان غربی، یادآور شد: در سالهای پیشین در این مناطق به لحاظ اعتقادی و دینی کمتر کسی را می توانستیم پیدا کنیم که درگیر این مسأله باشد ولی اکنون پیش سازهای موادمخدر از جنوب استان هدایت می شود و این نشان دهنده هدف قرارگرفتن اعتقادات مردم این منطقه نیز می باشد.

سعادت ادامه داد: در تأیید این مسئله در بازدیدی که از شیرخوارگاههای استان داشته ام، اکثر کودکان اینگونه مراکز از جنوب آذربایجان غربی هستند که به واسطه موادمخدر و یا اعتیاد والدین از کانون خانواده دور شده اند.

وی همچنین معتادان بهبود یافته را نیروهای سازنده کشور دانست و اظهار کرد: در اولویت اقدامان باید ایجاد کارگاههای تولید، اشتغال و آموزش مدنظر قرار گیرد و ما نیروهای سازنده کشور را ضروری است نجات دهیم.

به گفته سعادت ایجاد یک مرکز آموزش اشتغال در شهرستان میاندوآب و با حمایت وزارت کشور در دستورکار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه بعد از توافق هسته ای دولت در زمینه های پساتحریم طرحهایی را دنبال می کند، گفت: در زمینه ایجاد امنیت برای استان، تهدیدها تبدیل به فرصت اقتصادی شده و ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای روزها و سالهای آینده را مدنظر قرار داده ایم.

استاندار آذربایجان غربی یکی از مشکلات مهم آذربایجان غربی را بیکاری اعلام کرد و افزود: جوانان این استان به خاطر بیکاری نمی توانند آینده داشته، تشکیل خانواده داده و صاحب شغل و مسکن شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.