دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

افزایش جمعیت دغدغه تمام مسئولان باشد/نرخ رشد جمعیت در آذربایجان غربی 1.4 درصد است


در این موضوع که افزایش جمعیت به منظور رفع بحران کهنسالی جمعیت در کشور امری ضروری است هیچ شکی نیست، شاید این جمله که «جمعیت ثروت اصلی یک کشور» است تا پیش از این موضوع چندان با اهمیتی به نظر نمی رسید اما با تغییر هرم سنی جمعیت در کشور و حرکت جمعیت جوان کشور به سمت کهنسالی، صدای آژیر پیری جمعیت هم به صدا درآمد.

به این ترتیب بود که مسئولان کشور بیشتر از پیش متوجه ثروتی به نام جمعیت و بویژه نسل جوان برای کشور شدند اما نکته اینجاست که برای رفع این مشکل باید قدم‌های جدی‌تری برداشت و نباید به بهانه‌های مختلف اجرای سیاست‌های لازم در این باره را به تاخیر انداخت.

به همین منظور همایش"تبیین سیاستهای کلی جمعیت مبنی بر سلامت مادر و کودک" پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

مسئولان اهتمام جدی بر اجرای سیاست افزایش جمعت داشته باشند

 علیرضا رادفر در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: از آنجا که جمعیت به عنوان عنصر و رکن اصلی در ساختار سیاسی هر کشور استراتژی های آن نظام را راهبری و اجرا می کند هر کشوری باید مراقبت ویژه ای در حفظ جمعیت خود در ابعاد مختلفی چون همبستگی، سلامت و حفظ نرخ رشد جمعیتی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما در مقطعی اجرای سیاست های کنترل جمعیت موجب کاهش نرخ رشد و حرکت به سمت یک جامعه پیر شد که با رهنمودها و اخطارهای رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط ایشان، برنامه ریزی های جدی برای حفظ بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور و جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته صورت گرفت که باید تمامی مدیران و مسئولان اهتمام جدی بر اجرای این سیاست ها داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که در صورت تداوم سیاستهای کنترل جمعیتی، کشور به سمت رشد منفی جمعیت حرکت خواهد کرد و این یک نقطه آسیب برای کشور است.

وی با بیان اینکه باید برای خروج کشور از این بحران مدیریت صحیح صورت گیرد، افزود: خوشبختانه امروز سیاست های ابلاغی معظم له در خصوص سیاست های کلی جمعیت به یکی از برنامه های اصلی و مهم نظام و دولت تبدیل شده است.

رادفر تصریح کرد: در بحث سیاست های جمعیتی، نباید صرفا نرخ باروری لحاظ شود بلکه در کنار آن باید مساله ارتقای امید به زندگی در جامعه، کاهش آسیبهای اجتماعی، توجه به بحث سلامت مادر و کودک، کاهش آلودگی های زیست محیطی، فرهنگسازی در بحث سلامت، توانمندسازی جمعیت با اقدامات و سیاست های کارآفرینی و تخصصی، ایجاد اشتغال موثر برای جوانان، پراکندگی جمعیت، وفاق و همدلی میان اقوام و رصد مستمر نرخ جمعیت نیز به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نرخ رشد جمعیت در آذربایجان غربی 1.4 درصد است

وی به اقدامات در حال انجام در جهت اجرای سیاست های کلی جمعیت در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، کارگروه استانی برای اجرای این سیاست ها تشکیل و تاکنون جلسات و اقدامات مختلفی در جهت نیل به اهداف مورد نظر انجام گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در رابطه با نرخ رشد جمعیت در آذربایجان غربی افزود: نرخ رشد جمعیت در استان در حال حاضر 1.4 درصد، نرخ ولادت 22 در هزار و نرخ فوت 5 در هزار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.