دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بوی ماه مهر برای والدین چقدر آب می خورد؟

در روزهای پایانی شهریورماه و در آستانه بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی واحدهای آموزشی بر اساس عرف رایج همه ساله خانواده ها برای حضور فرزندان شان در مدارس مجبور به تقبل برخی هزینه های گزاف هستند.

با آغاز بازگشایی مدارس بازار لوازم التحریر، کیف، کفش، روپوش و سایر ملزومات مدرسه داغ می شود بازاری که برخی فروشندگان آن آمدن بوی ماه مهر را با بوی کباب اشتباه گرفته اند و تور خور را برای صید پولهای جیب والدین پهن کرده اند.

گزارش میدانی خبرنگار ما از بازار داغ خرید ملزومات مدرسه حاکی از افزایش چندین برابری ملزومات مدرسه و  جولان کالاهای خارجی در بازار است.

اگر به بازار داغ و پر تب و تاب ملزومات مدرسه سر بزنید و خصوصا در مناطق بالای شهر مانند خیابان استادان ارومیه شاهد افزایش چندین برابری قیمتها و فروش اجناس خارجی خواهید شد.

در شرایطی که کمترین قیمت کیف مدرسه در یکی از مغازه های این خیابان 300 هزار تومان اعلام می شود با این اوصاف قیمت سایر لوازم را تخمین بزنید.

در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر استفاده و خرید کالاهای ایرانی سفارش شده ایم نمی توان گفت که این هجمه کالاهای خارجی به بازار و  واردات بی رویه کالاهای خارجی چه دلیلی می تواند داشته باشد.

با این اوصاف به علت نبود نظارت کافی و همچنین عرضه برخی ملزومات مدرسه ای غیر مناسب با نمادهای غیراسلامی موجب نارضایتی و بدبینی اولیای دانش آموزان در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس شده است .

در این بین و برای اینکه بدانیم آیا نظارتی بر این اقلام که از مهمترین کالاهای فرهنگی هستند وجود دارد یا نه با معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت و گویی ترتیب دادیم.

سلیمان علیزاده در گفت و گو با خبرنگار تیار گفت: طرح نظارت ویژه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه تا 15 مهر ماه در آذربایجان غربی همراه با سراسر کشور آغاز شده است و طرح ویژه ای را با همراهی و همیاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز کرده ایم.

وی افزود: از فروشندگان درخواست داریم تا کالاهای مجاز به فروش برسانند چرا که با مشاهده کالاهای قاچاق با فروشندگان این کالاها برخورد خواهیم کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: والدین در خرید کالاهای مورد نیاز خود دقت کنند و هر گونه گلایه مندی و شکایتی داشته باشند با شماره تماس 124 در میان بگذارند تا مأمورین نظارتی در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.