دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بازار داغ اقلام دانش آموزی در قرق نمادهای غیر ایرانی اسلامی

، براساس آمار اعلامی استانداری آذربایجان غربی، این استان دارای 570 هزار دانش آموز است که در 5500 مدرسه مشغول به تحصیل هستند همزمان با بازگشایی مدارس این تعداد از دانش آ»وزان در پی خرید لوازم التحریر برای سال تحصیلی جدید خود هستند اما بازارهای این گونه نوشت افزارهایی با نمادها و طرح هایی غیر ایرانی اسلامی تصرف شده است.

بازارهایی که می توانست تبدیل به معرفی شهداء، قهرمانان و نام آوران این مرز بوم باشد.

طی سال‌های اخیر جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن بازار لوازم التحریر را مورد هدف قرار داده است که در واقع کودکان و دانش آموزان را شامل می شود که از همان سنین کودکی با شخصیت‌های غربی آشنا و عجین می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان نیز نوشت افزارها با نماد ها و طرح های غیراسلامی را یکی از راه های نفوذ دشمنان عنوان کرده و گفت: با توجه به اینکه به زمان بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم، بنابراین باید نمادهایی که بر روی لوازم تحریر چاپ می‌شوند را کنترل کنیم.

وی افزود: امام علی (ع) فرمودند قلب کودک به مانند زمین شخم زده خالی است که هرچه در آن بکاری می‌پذیرد و در این راستا باید تلاش شود کودکان خود را با نمادهای اسلامی و درست تربیت کنیم.

آموزش و پرورش برای استفاده از نمادهای بومی برنامه ریزی کند/ کم کاری در الگوسازی برای دانش آموزان

در راستای ساماندهی و برنامه ریزی اصولی در زمینه نوشت افزارها نشست کمیته تخصصی استانی ساماندهی نوشت افزار در ارومیه تشکیل شد که هوشنگ عطاپور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه به نقش مهم نمادها در تقویت هویت بومی اشاره کرده و گفت: استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در تولید نوشت افزار ضروری است.

وی افزود: هر چه قدر از نمادهای ایرانی و اسلامی برای تبلیغ و ترویج کشور و استان استفاده شود ، می توانیم از هجوم فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری کنیم.

به گفته وی آموزش و پرورش نقش کلیدی را در این زمینه داراست و باید برای استفاده از نمادهای بومی در همه ابزارها و نوشت افزار برنامه ریزی کند.

وی با انتقاد از کم کاری بعضی از ادارات و نهادها در این زمینه گفت: در نماد و الگو سازی برای کودکان و به خصوص دانش آموزان کوتاهی شده است.

عطاپور تاکید کرد: نباید نظارت و ترویج و تشویق نمادهای ایرانی و اسلامی فراموش شود و سرمایه گذاری در این راستا ضروریست.

خانواده ها در خرید نوشت افزارها دقت کنند

رئیس پلیس امنیت عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی درباره خرید اقلام و نوشت افزارهای موجود در بازار نیز به خانواده ها توصیه هایی کرد و گفت: خانواده ها سعی کنند در خرید این اقلام و نوشت افزارها حتما دقت کنند و از خرید اقلامی که روی آنها تصاویری مغایر با فرهنگ کشورمان باشد خوددداری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.