دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

صدای بچه، مادر را از کما بیرون آورد

مادری که به علت مسمومیت غذایی به کما رفته بود با شنیدن صدای پسرش بیدار شد.
«کارن مورسیرو کلاتن» 32 ساله بر اثر خوردن یک ساندویچ همبرگر گیاهی مبتلا به نوعی مسمومیت ناشی از ورود باکتری «ای کولی» به بدن خود شد. او که در خطر مرگ حتمی قرار گرفته بود، توسط پزشکان به کما رفت تا بدین طریق بدنش بهتر به درمان دارویی واکنش نشان داده و با باکتری بجنگد ولی پنج هفته در کما ماند و تنها پس از شنیدن صدای ضبط شده پسر کوچکش، هوشیار شد و به زندگی برگشت.
خانم مورسیرو کلاتن اهل شمال ویلز می‌گوید: «در شرایط بدی بودم و دلم می‌خواست بمیرم ولی صدای پسرم باعث شد بفهمم باید بیدار شوم. شوهرم نوار صدای ضبط شده اولیور 10 ماهه‌ام را به بخش مراقبت‌های ویژه آورد و برایم پخش کرد. من به خاطر دارم که صدای آواهای بی‌معنی بچه‌ام را شنیدم و با خود فکر کردم، باید زنده بمانم.» خانم مورسیرو هشت هفته بچه‌اش را ندید ولی در طول این مدت، همسرش تمام پیشرفت‌ها و حرکات تازه اولیور کوچولو را ضبط می‌کرد و برای او پخش می‌کرد. خانم مورسیرو می‌گوید: «وقتی وارد بخش شدم تنها نگرانی‌ام آن بود که پسرم مرا نشناسد ولی او که حالا خیلی بزرگ شده بود به محض دیدن من لبخند آشنایی زد و خیال مرا راحت کرد. من مطمئن هستم که این حس مادری بود که مرا زنده نگه داشت و از عالم کما بیرون آورد. آورد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.