دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

شهرستانی که غسالخانه ندارد!!( در ایران )

به دلیل باورهای غلط مردم این منطقه، در این شهرستان هیچ غسالخانه‌ای وجود ندارد.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صداقت امام جمعه جاسک ، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با دستور کار نقش خانواده‌ها در فرهنگ و غسل دادن میت در غسالخانه‌ها در دفتر امام جمعه برگزار شد، بیان کرد: مردم این شهرستان چه شیعه و چه سنی میت خود را در منزل غسل می‌دهند و هیچ جای مناسبی در راستای غسل‌دهی میت در سطح شهر و روستاهای شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون در راستای اصلاح فیزیکی موضوع مذکور رایزنی‌های متعددی از طرف مسئولان مذهبی شهرستان با مشاور وزیر بهداشت به صورت تلفنی صورت گرفته که وی با اختصاص امکاناتی از قبیل آمبولانس برای جابجایی اجساد موافقت کرده است.

امام جمعه جاسک در ادامه با اشاره به مقوله فرهنگ دینی اظهار داشت: فرهنگ دینی یک اصل قرآنی و ارزشی است که جوامع باید سعی در ایجاد این فرهنگ در بعدهای مختلف زندگی خود کنند.

رئیس شورای شهر جاسک نیز غسل دادن اموات را در منازل یک باور غلط در این شهرستان توصیف کرد و گفت: این مسئله به مرور زمان در منطقه رایج شده و ریشه در باورهای مذهبی مردم ندارد و می‌توان این فرهنگ را در قالب یک برنامه مدون تغییر داد.

عبدالطیف آدیش بیان کرد: دو غسالخانه موجود در این شهرستان مربوط به سال‌های دور است که بر اثر عدم استفاده متروکه شده و در حال تخریب است.

وی ادامه داد: خودرویی که با کاربری نعش‌کش در شهرداری جاسک وجود دارد نیز در حال حاضر از آن به عنوان خودروی جمع آوری زباله استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر جاسک یادآور شد: این فرهنگ نامطلوب رواج یافته ریشه مذهبی ندارد و از طریق روحانیون شعیه و سنی می‌توان مضرات تغسیل میت در خانه را به مردم یادآوری کرد، زیرا عنوان کردن این مسئله از زبان روحانیون مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرد.

آدیش در پایان با بیان اینکه برای ساخت یک غسالخانه برخوردار از سالن تشییع 150 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: در صورت فرهنگ‌سازی در ارتباط با این موضوع باید در روستاهای بزرگ و پرجمعیت به عنوان آغاز کار یک باب غسالخانه ساخته شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.