دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

در پی افزایش 5 برابر شهریه دانشگاه رخ داد؛ نامه دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه به وزیر علوم

شهریه ثابت دوره شبانه دانشگاه صنعتی ارومیه امسال با افزایش 5 برابری به 7 میلیون ریال رسیده که این موضوع نارضایتی و اعتراض دانشجویان را در پی داشته، به همین خاطر جمعی از دانشجویان این دانشگاه با منتشر کردن نامه ای خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری، اعتراض خود را اعلام کردند.

نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری جناب آقای دکترفرهادی

سلام علیکم

حدود دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید می گذرد،دولتی که با شعار امید و نشاط جامعه روی کار آمد اما از نسیم امید چیزی جز تغییرات مکرر مدیریتی در دانشگاه و همچنین فشار سنگین مالی و صنفی بر دانشجو به دانشگاه پر افتخار ما نرسید.

وزیر محترم جناب آقای دکتر فرهادی

شرایط ما سخت بود،وخیم تر شداگر از اوضاع صنفی و رفاهی که دانشگاه یک متر خوابگاه ملکی ندارد و مجبور به ارائه خوابگاه خود گردان است بگذریم و یا اگر از فضای محدود اموزشی و کمبود کلاس و آزمایشگاه بگذریم،نمی توانیم از یک اتفاق نادر و بی خردانه چشم پوشی کنیم، آنهم مبنی بر اینکه شهریه ثابت دوره شبانه ورودی های جدید با یک افزایش 5 برابری به رقم چشمگیر 700000 تومان رسیده است این در حالی است که در دانشگاه های مشابه دیگر شهریه ثابت شبانه حدود 180000 تومان اعلام شده است.

گفته می شود بخشی از این افزایش قیمت توسط وزارت محترم علوم و بخشی دیگر توسط هیئت امنای دانشگاه صنعتی ارومیه گرفته شده است که لازم به ذکر است هیئت امنای دانشگاه مستقل نبوده و تقریبا تمام اعضای هیئت امنا از دانشگاه ارومیه می باشند که امسال دانشگاه ارومیه دانشجوی شبانه پذیرش نکرده است، به هر حال امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.

جناب آقای دکتر فرهادی

اگر این تصمیم سهمناک توسط مسئولان وزارت علوم گرفته شده است خواهشا شفاف سازی نمایید که با کدام منطق و دلیل و بر مبنای کدام اصول گرفته شده است و اگر این گونه نبوده این موضوع باز به وزارت محترم علوم بر می گردد،چرا که مدیرن دانشگاه توسط این وزارت منصوب می شوند و مطالبه ما قشر دانشجو از جناب عالی پیگری این رویداد می باشد و از آنها عقبه این تصمیم را درخواست کنید و به دانشجویان اطلاع دهید.

لازم بذکر است این تصمیم،نسنجیده گرفته شده است چرا که باعث نزول شدید سطح علمی دانشگاه خواهد شد و علاوه بر این باعث بروز مشکلات مالی و به سبب آن دانشجویان را تشویق به گرفتن خانه های دانشجویی می کند که اوضاع فرهنگی و اجتماعی را خدشه دار می نماید.

جناب آقای وزیر مطمئنا به عنوان شخص اول وزارت به این مسائل اشراف کامل دارید امیدواریم که با محبت پدرانه و دلسوزانه خود دانشگاه پویای صنعتی ارومیه را یاری دهید.

ما دانشجویان بسیجی حوزه شهید دیالمه دانشگاه صنعتی ارومیه اعلام می کنیم که عده ای در داخل و خارج دانشگاه در صدد سوء استفاده از این اوضاع نابسامان مالی دانشجو هستند که امیدواریم با تدبیر جنابعالی اوضاع به نفع دانشجویان و دانشگاه اصلاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.