دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

کاهش 21 درصدی سرقت در آذربایجان غربی

سرهنگ خسرو گل‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت در آذربایجان غربی اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه موجب کاهش سرقت و افزایش امنیت در این حوزه شده است.

گل محمدی با اشاره به آمار وقوع جرم در مرداد ماه جاری گفت: در این مدت میزان سرقت های مهم 21 درصد و سرقت های خرد نیز 14 درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش 17 درصدی سرقتهای 14 گانه نیز در این مدت خبر داد و افزود: متاسفانه یکی از سرقت های مهم که شاهد افزایش آن در مردادماه جاری بودیم سرقت احشام بود که 8درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه قتل نیز شاهد کاهش 14 درصدی در مردادماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم .

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تشریح آمار جرائم در 5 ماهه اول سال جاری نیز اظهار کرد: ما در این مدت کاهش 19 درصدی سرقت مغازه، 53 درصدی اماکن دولتی، 21 درصدی اتومبیل و 14 درصدی موتورسیکلت را داشتیم.

گل محمدی گفت: البته با توجه به افزایش 8 درصدی سرقت احشام در مردادماه، در 5 ماهه اول سال جاری نیز شاهد کاهش 13 درصدی سرقت در این زمینه بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی جیب‌بری و کشوزنی را از معضلات مهم استان عنوان کرد که آمار جرائم نیز در این خصوص افزایش داشته است.

وی از کاهش 13 درصدی سرقتهای مهم و 20 درصدی سرقتهای خرد نیز در مدت 5 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال در وقوع قتل نیز شاهد کاهش 57 درصدی در سطح استان بودیم.

گل‌محمدی با اشاره به تماس های مردمی با 197 به منظور نظارت بر عملکرد رفتار پلیس نیز اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال شکایت از پلیس 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و 10 درصد نیز به تعدا آمار پیشنهادات و درخواستها از پلیس اضافه شده و 49 درصد نیز به آمار تقدیر از عملکرد پلیس اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که از اواخر سال گذشته در دستور کار انتظامی استان قرار داشت ارسال الکترونیکی پرونده ها به مراجع قضایی بود که فعلا در 4 کلانتری ارومیه این طرح عملیاتی شده است.

گل محمدی افزود: امسال تعداد کل پرونده‌هایی که در حوزه پیشگیری تنظیم شده است 62 هزار و 562 فقره بود که با افزایش پنج درصدی مواجه شده است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی 70 درصد ماموران فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی به طور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه پیشگیری فعالیت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.