دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

راه‌اندازی سینمای سه بعدی در آذربایجان‌ غربی

سینما رسانه‌ای نیازمند به فناوری روز جهان بوده و صنعت سینما به خاطر اقتصادی بودن آن، تاثیر بسیاری در بحث اقتصاد و فرهنگ دارد بنابراین سینما رسانه‌ای دیداری، شنیداری، دارای فناوری و کسب اقتصاد و فرهنگ است.

وی بیان کرد: در جامعه هفت هنر وجود دارد که هنر هفتم را هنر سینما می‌دانند و در این باره شعر، گفت‌وگو، متن خوب، جلوه‌های بصری، حرکتها و احساسات همه در سینما وجود دارد.

کریمی با اشاره به معنای واژه سینما گفت: سینما یک واژه یونانی به معنای جنبش است یعنی می‌تواند حرکت و محتوایی را ایجاد و مدافع و آغازگر یک جنبش باشد.

وی با اشاره به مشکلات سینما افزود: ضعف در مخاطب‌شناسی سینمای ایران که سبب عدم موفقیت شده، نبود سرمایه‌گذاری مناسب و لزوم شناسایی وضعیت سینما و حمایت از آن توسط دولت، عدم استعداد یابی، نبود آموزش مناسب در مراکز آموزشی از جمله دبیرستان، هنرستان و مراکز دانشگاهی و نیز نبود فیلمنامه‌های مناسب که به سینمای ایران لطمه می‌زند از جمله مشکلات سینما به حساب می‌آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد صندلی‌های سینمای استان به دو هزار و صد و هفت صندلی رسمی رسیده که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود و در این باره سیستم پخش صدا، نبود پردیس، شهرک سینمایی و نبود امکانات از جمله مشکلات سینمای استان به شمار می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم اکنون چهار سینمای فرهنگی هنری در استان راه‌اندازی شده و نیز در چهار شهرستان استان، هزار و ۵۴۲ صندلی به سایر صندلی‌های سینما اضافه شده و اگر امکانات بیشتری در اختیار داشته باشیم این اقدامات مثبت را در استان افزایش می‌دهیم.

وی افزود: برای دادن مجوز سینمای سه بعدی هیچ مشکلی وجود نداشته و امسال هشت سینمای سه بعدی در استان مجوز کسب کرده که دو مورد آن در حال راه‌اندازی و شش مورد نیز راه‌اندازی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.