دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

انهدام باند زورگیر در ارومیه

 سرهنگ رسول النقی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه با اشاره به دستگیری شش زورگیر و یک نفر مالخر در ارومیه اشاره کرد و به تشریح جزییات پرونده این متهمان و نحوه دستگیری آن‌ها پرداخت.

وی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف و زورگیری از رهگذران در پارک‌های سطح شهر ارومیه و به خصوص پارک ائلرباغی توسط چند نفر نوجوان و جوان با تهدید سلاح سرد و چاقو که موجب بروز نگرانی در بین شهروندان شده بود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های فنی و اطلاعاتی و کنترل سارقان سابقه‌دار و اعزام گشت‌های محسوس و غیرمحسوس در پارک‌ها در نهایت سردسته باند به هویت معلوم را دستگیر جهت تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل کردند.

النقی‌پور اضافه کرد: با انجام بازجویی‌های فنی از متهم تعداد پنج نفر همدستان وی و یک نفر مالخر به هویت‌های معلوم شناسایی با اخذ دستور قضایی در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی ابراز داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه شامل تلفن همراه، وجوه نقد و کیف پول به ارزش صد میلیون ریال کشف و ضبط و متهمان طی بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود مبنی بر حمل سلاح سرد و همچنین زورگیری از شهروندان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی تحویل مقدمات شدند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: سارقان با استفاده از عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان موفق به انجام سرقت و زورگیری می‌شوند، که در این خصوص شهروندان می‌توانند با رعایت چند نکته کوچک ایمنی از وقوع حادثه جلوگیری کنند به طور مثال از همراه داشتن اموال با ارزش هنگام تردد در خیابان خودداری شود و یا در صورت اجبار در محل‌های شلوغ‌تر تردد نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.