دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

روستایی به زیبایی سوپورقان+ گزارش تصویری

روستاها یکی از مهمترین مراکز برای گسترش صنعت گردشگری می توانند باشند و در این بین روستاهایی که بناهای تاریخی دارند، می توانند به عنوان جاذبه توریستی مطرح شوند.

در سراسر کشور روستاهایی موجود است که مسئولان متولی امر آنها را ساماندهی، بازسازی و برای بازدید عموم تبلیغ می کنند. روستاهایی مانند ابیانه، کندوان و بسیار دیگر.

ارومیه به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور و همچنین دارا بودن شرایط ویژه یکی از مراکز مهم جذب گردشگر می تواند باشد، اما باید از ظرفیتهای فوق العاده آن که مغفول مانده نهایت استفاده را برد و به همگان شناساند.

یکی از این آثار که در نهایت تأسف ناشناخته مانده، روستای تاریخی سوپورغان با ابنیه زیبای آن است که می توان با ترمیم و بازسازی این روستا و کوچه های آن به عنوان یکی از اهداف گردشگری برای آن برنامه ریزی کرد.

در گذشته تعدادی زیادی از بناهای این روستا تخریب و جای آن را بناهای بتنی گرفت. اما هنوز هم تعدادی از آنها باقیمانده است که ضروری است مسئولان میراث فرهنگی به فکر تدابیری جدی برای حفظ و احیاء آنها کرده و این روستا را حداقل در سطح شهرستانی و منطقه ای بشناسانند تا با این کار چرخهای گیر کرده در گل و لای صنعت گردشگری ارومیه را نیز متحول کنند.

ضرورت حفظ بناهای تاریخی روستای سوپورقان

محمد فتحی در گفت و گو با اروم نیوز درباره روستای تاریخی سوپورقان اظهارکرد: در این روستا سالها سکونت بوده اما کالبد اصلی بناها حداقل قدمت قاجاری دارد.

وی با بیان اینکه این مسئله به معنای قدمت قاجاری روستا نمی باشد، افزود: مطئمناً قبل از این نیز در این روستا سابقه سکونت بوده که چنین بناهایی بعداً احداث شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همچنین در روزهای گذشته اقداماتی در خصوص عمارت روستای علی بیگلو صورت گرفته که در راستای حفظ و ثبت آن است و پرونده ای تهیه و فرستاده شده است.

فتحی از شروع کارهای مقدماتی برای حفظ بناهای روستای ولدیان خوی و ثبت ابنیه این روستا به عنوان بافتی بکر و دست نخورده خبر داد.

وی همچنین از طرح مزایده بناهای تاریخی شهرستان ماکو برای ساماندهی آنها خبر داد و تصریح کرد: برای تجدید و مرمت بناهای سرمایه گذاران رغبتی نشان نداده اند.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: از همین روی صندوق احیاء و بهره برداری بناها در این خصوص تفاهم نامه ای امضاء شده که عملیات حفاظتی به زودی آغاز می شود.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
sahar پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 20:51 http://fars.fr.cr/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
افتخار میدین پیش منم بیاین
9618

بازم تشکر که از این سایت بازدید کردین

sima پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 13:13 http://flower-ss.blogsky.com

می دانم چشمانت با من چه میکند

فقط وقتی که نگاهم میکنی

چنان دلم از شیطنت نگاهت می لرزد

که حس میکنم چقدر زیباست

فدا شدن برای چشمهایی

که تمام دنیاست




یه سری به وب ما هم بزن

تبادل لینک

سیستم تبادل لینک پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 13:06 http://summer94.blogsky.com/contact

سلام وبلاگ جالبی دارید اگر میخواهید آمار بازدید وبلاگتان بالا برود با ولاگ ما تبادل لینک نمایید
ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تابستانه و آدرس:www.summer94.blogsky.com
لینک نمایید وسپس به آدرس زیر رفته وفرم را پر نمایید
http://summer94.blogsky.com/contact

از اینکه از سایت بازدید کردید متشکرم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.