دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

شناسایی کانون‌های گردوغبار در ۳ شهر آذربایجان غربی

صمد سیدموسوی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از گردوغبار و بهبود وضعت دریاچه اورمیه و جلوگیری از ریزگردهای نمکی اداره کل منابع طبیعی اقدام به کشت گونه‌های مقاوم می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، تصریح کرد: کاشت یک هزار و ۱۰ اصله نهال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و باد نیز در این زمینه انجام گرفته است که این روند در حال حاضر همچنان ادامه دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در این راستا ایجاد پوشش سبز در منطقه نیز حائز اهمیت است، ادامه داد: برای این منظور ۷۰ هزار بوته گلدانی نیز کشت شده است و در مدت زمان کمی زمینه جلوگیری از کانون‌های گردوغبار را در منطقه ایفا خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های اجرایی برای احیای دریاچه اورمیه، اعلام کرد: در این راستا نیازمند اعتبارات لازم هستیم ولی تا حد امکان پروژه‌ها را متوقف نمی‌کنیم و تلاش می‌شود پروژه‌ها به قوت خود ادامه یابد.

سیدموسوی با اشاره به پروژه‌های احیای دریاچه اورمیه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کانون‌های گردوغبار در سه شهرستان اورمیه، سلماس و میاندوآب مورد شناسایی قرار گرفته است و اقدامات لازم در این خصوص در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تشکیل کانون‌های گردوغبار در اولویت کاری قرار دارد، اظهار داشت: جلوگیری از حرکت گردوغبار و ایجاد پوشش گیاهی منطقه را در دستور کار داریم که امیدوارم در این زمینه به توفیق برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.