دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

خروج هواپیمای مسافربری از باند در فرودگاه بین المللی تبریز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی اعلام کرد: یک فرونده هواپیمای مسافربری شرکت ایرتور که از مشهد عازم تبریز بود، به هنگام دور زدن در باند فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز چرخ جلویش از باند خارج شد.

به گزارش باریش نیوز، این هواپیمای مسافربری به شماره پرواز ۹۰۰ مدل ام بی با ۱۵۰ نفر سرنشین از مشهد پرواز کرده بود و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز، چرخ جلوی آن به هنگام دور زدن در باند فرودگاه تبریز از آسفالت خارج و به خاکی رفت.

وی، دور نزدن خوب هواپیما را دلیل بروز این حادثه ذکر کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق، مسافران و بار هواپیما تخلیه شده و سرنشینان هواپیما در صحت کامل به سر می برند.

وی با بیان اینکه خروج چرخ از باند آسفالت اتفاق خاصی نیست، اضافه کرد: هواپیما پس از این حادثه با استفاده از خودروی ویژه به پارکنیگ فرودگاه بین المللی شهید مدنی انتقال داده شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی یادآور شد: در زمان حاضر منتظر ورود متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا پس از کنترل و بازرسی هواپیما در صورت نیاز اجازه پرواز به آن داده شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به وسعت ۴۲۰ هکتار با قدمت ۶۵ سال واقع شده است.

فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ شمسی با ماموریت ارایه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگانهای کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس گردید.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در سال ۱۳۵۶ پرواز حجاج از این فرودگاه شروع و از سال ۱۳۷۰ با تصویب هیات دولت به عنوان فرودگاه بین المللی نام گذاری و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شده و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارایه می نماید.

این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و در حال حاضر دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.