دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

باز آمد بوی ماه مدرسه ، بوی بازی های شاد راه مدرسه


صبح امروز مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی 95-94 با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان غربی در دبیرستان پروین اعتصامی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فریدون سید مصطفوی ضمن آغاز سالتحصبلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همکاران و دانش آموزان ما در زمان 8 سال دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل مبارزه کردند و اکنون نیز حاصل این دفاع 148 شهید معلم و 777 شهید دانش آموز و 1068 فرهنگی جانباز است که هم اینک نیز در عرصه تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: امروز بار دیگر من به نمایندگی از تمام همکاران فرهنگی اعلام می کنم که هرجا لازم باشد از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی دفاع شود باز هم 37 هزار معلم این استان آماده هستند تا پا به پای ولایت مجاهدت کند.

مصطفوی با اعلام اینکه امروز در سراسر استان آذربایجان غربی 25 هزار کلاس درس فعالیت خود را آغاز کرد افزود: هیچ کلاس درسی نیز در این استان در سال تحصیلی جدید بدون معلمی را نخواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های که در قالب پروژه مهر در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است نیز اظهار کرد: کارگروه پروژه مهر از اواخر خرداد ماه فعالیت خود را با 5 کمیته آغاز کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به کارگروه فضا و ساماندهی نیروی انسانی گفت: امسال ما در باب نقل و انتقالات 1350 متقاضی در استان داشتیم که از 1 هزار و 186 نفر دارای شرایط، 325 نفر داخل استان موافقت انتقال دریافت و از 408 نفر متقاضی انتقال خارج از استان نیز 312 نفر دارای شرایط و با انتقال 215 نفر موافقت انجام شد.

مصطفوی گفت: یک هزار و 297 کلاس درس در قالب متوسطه دوم پایه دهم حذف و یک هزار و 667 کلاس به متوسطه اول پایه نهم اضافه شد که بدین منظور یک هزار و 200 نفر از معلمان متوسطه به متوسطه اول سوق داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: 372 دستگاه خودرو توسط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در اختیار سرویس مدارس استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد دانش آموزان استان 575 هزار نفر بود گفت: امسال به این تعداد 3 هزار نفر دانش آموز نیز اضافه شده است.

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش

این مراسم با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش توسط «سیدمصطفی آذرکیش» مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه یافت.

در بخشی از این پیام که قرائت شد آمده است: سوگند به قلم و آن چه می‌نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا را که اسباب تعالی انسان‌ها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد

در ادامه این پیام افزده شده است: بدون شک در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها سهمی اساسی، سترگ و بی‌بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما والاترین جایگاه را دارد.

موضوع تفکر و تعقل در مدارس به دانش آموزان آموخته شود

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نیز در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ایام بازگشایی مدارس و همینطور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مسئله تعلیم و تربیت را از جمله مباحثی عنوان کرد که در قران کریم و شرع مقدس اسلام از جایگاه ولایی برخوردار است.

وی افزود: در هیچ مکتب و دینی به غیر از دین اسلام به موضوع تعلیم و تربیت اهمیت داده نشده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اولین آیاتی که برای پیامبر(ص) نیز نازل شد در مورد خواندن بود و این بیانگر اهمیت علم در دین مقدس اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خداوند در قران کریم تعلیم را قبل از خلقت بیان می کند و این بدان معنی است که هدف از خلقت تعلیم و تربیت است و اگر به این هدف نتوانیم برسیم ، در واقع به مقصود نرسیده ایم.

وی شغل معلمی را شغل انبیا عنوان کرد و افزود: معلمان ما بایستی به شغلی که دارند افتخار کنند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه خواستار بازخوانی مطالبات و سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه آموزش و پرورش شد و گفت: مساله تفکر و تعقل یکی از اساسی ترین رکن تعلیم و تربیت است که بایستی نسبت به آن اهمیت داد و در مدارس نیز به دانش آموزان آموخت.

دانش آموزان بایستی در راه تعالی و آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند

استاندار آذربایجان غربی نیز به عنوان سخنران پایان بخش برنامه اول مهر ماه را مایه افتخار برای همه دانش آموزان دانست و افزود: این عزیزان بایستی تکالیف خود را برای خودسازی فردی در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت شروع و اجرا کنند.

قربانعلی سعادت گفت: دانش آموزان باید با عقلانیت ، تدبیر و آینده نگری و توجه و اتکا به توانمندیهای کشور ، در راه تعالی و آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.