دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

کمیسیون آموزش مجلس، افزایش شهریه دانشگاه صنعتی ارومیه را پیگیری می کند

شهریه ثابت دوره شبانه دانشگاه صنعتی ارومیه امسال با افزایش 5 برابری به 7 میلیون ریال رسیده که این موضوع نارضایتی و اعتراض دانشجویان را در پی داشته داشته است.

گفته می شود بخشی از این افزایش قیمت توسط وزارت محترم علوم و بخشی دیگر توسط هیئت امنای دانشگاه صنعتی ارومیه گرفته شده است، از طرفی جواد جهانگیرزاده که عضو هیئت امنای این دانشگاه نیز است، درباره این موضوع گفته که آخرین جلسه هیئت‌امنا 6 ماه پیش برگزارشده است و بنده از موضوع افزایش 500 درصدی شهریه دانشجویان شبانه بی‌اطلاع هستم.

این درحالی است که روابط عمومی دانشگاه ارومیه با اشاره به افزایش شهریه‌های دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، پردیس دانشگاهی و مقطع کارشناسی ارشد نیمه حضوری در توضیح دلیل آن آورده است: "این افزایش، در راستای عدم حذف  دوره‌های شبانه و حمایت از نوبت دوم پذیرش داوطلبان در دانشگاه صورت پذیرفت."

افزایش شهریه دانشگاه صنعتی ارومیه را از وزرات علوم پیگیری می کنیم

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با گفت: شهریه دانشگاه تعرفه مشخصی دارد که توسط قانون مشخص می شود هیئت امنای دانشگاه ها نیز باد براساس همان چارچوب عمل کنند.

وی با اظهار اینکه صحبتی از افزایش شهریه این دانشگاه در مجلس نشده است، گفت: من با اینکه سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هستم، اطلاعی از نحوه افزایش 5 برابری شهریه های این دانشگاه ندارم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشجویان شاکی افزایش این شهریه باید به مراجع رسیدگی این موضوع مراجعه کنند که مجلس هم یکی از آن مراکز محسوب می شود.

پبگیری افزایش شهریه از وزارت علوم موضوعی بود که سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: علاوه بر آن این موضوع را از معاون پارلمانی و رئیس این دانشگاه پیگیری می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.