دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

متلاشی شدن یکی از بزرگترین باندهای موادمخدر آذربایجان غربی در سردشت

در حدود یک هفته پیش خبری مردمی مبنی بر اینکه عده ای از سودجویان با استفاده از نقاط کور حوضه استحفاظی مقادیری قرص های پیش ساز مواد مخدر صنعتی را بصورت کوله بری توانستند وارد کنند واصل شد.

آنها در کلبه خرابه های اطراف روستاهای مرزی شهرستان قصد تبدیل آن به مواد روانگردان شیشه را داشتند تا بتوانند به سهولت و در جهت سودافزایی بیشتر برای خودشان آن را به استان های عمقی کشور انتقال دهند.

موضوع در دستور کار اطلاعاتی هنگ مرزی سردشت قرار گرفت با کار یک هفته ای که انجام شد محل فعالیت و کارگاه تبدیل پیش سازهای مواد مخدر به شیشه شناسایی شدند.

با توجه به اینکه به نوعی ما متوجه شده بودیم که این فعالان غیر قانونی در این عرصه مسلح به سلاح گرم هستند با حضور همرزمان خودم در گروهان مرزی بیوران و مشارکت تیم های واکنش سریع واحدهای اجرایی و ستاد، در ساعت 13 روز چهارشنبه (30شهریور) اکیب ها با تجهیزات لازم و سازماندهی مناسب به محل فعالیت آشپزخانه تبدیل مواد پیش ساز به شیشه های روانگردان عزیمت کردند.

با توجه به اینکه آنها هم دیده بانانی داشتند در طول مسیر، به نوعی از انواع آنها را در حوالی روستا از حضور مامورین مطلع کردند بالعینه و با فاصله 10 تا 15 دقیقه متوجه شدیم که این افراد توانستند از محل متواری شوند و به سمت ارتفاعات حرکت کنند و خودشان را در جنگل های بالایی روستا پنهان کنند.

بر اساس گزارش بُلفَت، در این راستا و بلافاصله با اقدامات تامینی با سرعت تمام وارد محل فعالیت تبدیل این مواد به شیشه شدیم و علاوه به کشف و ضبط تمام آلات استحصال مواد شیشه از این قرص های پیش ساز، تعداد 2 قبضه نارنجک جنگی، 3 تیغه خشاب اسلحه کلاشینکف، 63 فشنگ اسلحه کلاشف مربوط به همین قاچاقچیان به واسطه اینکه نتوانستند فرصت پیدا کنند تا این ها را هم با خودشان ببرند در محل کشف و ضبط شد.

آنچه را که به واسطه مقدورات توانستیم از مایع شیشه از محل جمع آوری کنیم حدود 800 لیتر است که برابر نظریه کارشناسی های انجام شده در حوضه مواد مخدر 130 تا 150 کیلوگرم شیشه از این میزان مایع محلول استحصال می شود و ارزش تقریبی این مواد بالای 50 میلیارد ریال است.

در خصوص شناسایی متهمین دو نفر از قبل مشخص شدند که در کارگاه فعالیت می کردند قطعا وسعت کاری به این مقدار، تعداد افراد دیگری را هم می طلبد شناسایی و دستگیری فعالان در این عرصه در دستور کار هنگ مرزی است و به حول و قوه الهی سریعا در این راستا هم اقدامات لازم انجام خواهد شد و نتیجه را هم متعاقبا اعلام می کنیم.     

تاکنون چنین وسعتی در کشفیات از کارگاه های تولید شیشه از موادهای روانگردان تاکنون سابقه نداشته است الحمدالله هنگ مرزی و نیروهای مرزبانی با اطلاعات کامل که در حوزه استحفاظی دارند همیشه آماده دریافت اخبار مردمی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.