دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

۲۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد آذربایجان‌غربی شدند

جلیل جباری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی گردشگری، شعار سازمان جهانی جهانگردی برای سال 2015 را «یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت» عنوان کرد و گفت: این شعار به معنای این است که حضور هر گردشگر می تواند منجر به ایجاد یک فرصت شغلی در کشور شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی و 60 درصد از حوزه صادرات استان مربوط به صنعت گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی توسعه صنعت گردشگری استان را نیازمند تقویت برخی زیرساخت ها عنوان کرد و ادامه داد: تکمیل راه آهن و برقراری پروازها از جمله مهمترین این زیرساخت ها است که می تواند در توسعه این صنعت نقش مهمی داشته باشد.

جباری با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه نیز اظهار کرد: هدف گذاری کمی برای پنج برابر شدن ایران گردی و حمایت از صنایع دستی و میراث فرهنگی در کنار گردشگری از جمله فرصت هایی است که می توان از این فرصت ها برای توسعه زیرساخت های گردشگری استفاده کرد.

وی با ارائه آمار گردشگران ورودی و خروجی 6 ماهه اول سال جاری در آذربایجان غربی افزود: در این مدت تعداد مسافران ورودی خارجی 252 هزار و 762 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 24هزار و 929 نفر افزایش داشته است.

جباری تعداد گردشگرانی که از ایران خارج شده اند را نیز 14 هزارو 60 نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در سال گذشته 477 هزار و 16 نفر بوده که نشان دهنده کاهش خروج هموطنان است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی گردشگری و شرایط پس از تحریم ایجاب می کند یک آمادگی نسبی را برای حضور گردشگران ایجاد کنیم که هتل های مناسب از مهمترین عوامل در این زمینه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.