دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

بی احتیاطی عامل حوادث مرگبار جاده ای در تکاب نیست

 همه ساله در سوانح جاده ای تکاب تعداد زیادی از شهروندان دچار مصیبت می شوند و عزیزان خود را از دست می دهند و این نه فقط از سر بی احتیاطی که در اثر عدم وجود جاده های استاندارد و ایمن در محورهای منتهی به این شهر دارد و توسعه و پیشرفت این شهر نیز درست از همین جاده ها عبور خواهد کرد و اگر خبری از آن نیست به این دلیل است که راه ارتباطی مان دچار اشکال است. 

در چند روز گذشته در جاده های تکاب آن هم در مبادی وردی شهر در اثر سوانح رانندگی  7 نفر از شهروندان تکاب جان باختند و هشت نفر نیز زخمی شدند و این یعنی خانواده های متعددی دچار مصیبت شدند. 

اما در نهایت تعجب  رئیس محترم پلیس راه تکاب علت هر سه حادثه را بی احتیاطی اعلام کرد. و این در حالی است که جاده های نا امن این شهر نیز در آن دخیل است به عنوان نمونه نگاه کنید به 4 کیلومتر  ابتدایی جاده ی تکاب – شاهیندژ که یکی از ورودی این شهر را شامل می شود.

این جاده چهار کیلومتری قصه ی پر غصه ای دارد جاده ای که عمر دو بانده کردن آن نزدیک به یک دهه می شود و روند پیشرفت کار آن در طول این سالها سانتیمتری پیش رفته است تا اینکه در نهایت به نظر می رسد این روزها به آخر راه می رسد اما همین جاده بیشترین حوادث را در طول این سالها که ساخته می شده است برای ما پیش آورده است.

در شرایطی که باند دوم این جاده هنوز به بهره برداری نرسیده است مسئولین امر که به نظر از درایت کافی برخوردار نیستند بدون خط کشی و نصب تابلو اجازه عبور و مرور از آن را داده اند. به این ترتیب رانندگان وقتی می بینند که از باند مقابل خودرو ها در حال حرکت هستند به خیال اینکه جاده دو بانده است سبقت می گیرند در حالی که از لاین مقابل خودرو های دیگری می آیند و هر لحظه احتمال شاخ به شاخ شدن می رود چنان که در حادثه ی روز یک شنبه این اتفاق افتاد و سه نفر در دم جان باختند.

مسئولین راه و شهر سازی و پلیس راه باید پاسخگو باشند که چرا به مسئولیت خویش عمل نمی کنند و عامل حوادث را فقط بی احتیاطی اعلام  می کنند. در اینجا بی احتیاطی را علاوه بر رانندگان ؛ مسئولین راه و شهرسازی  و پلیس راه تکاب نیز به خرج می دهند.

لطفا کمی و فقط کمی درایت به خرج دهید و جان مردم را حرمت قائل شوید. کافی است فقط چند کار بسیار ساده انجام دهید باند جدید الاحداث جاده  را تا زمانی که به بهره برداری کامل نرسیده است مسدود کنید و با خیال راحت به عملیات عمرانی برسید؛ خط کشی کنید ؛ و با نصب تابلو آن را به رانندگان عبوری اطلاع بدهید.

ماجرا آنجا جالب می شود که بدانید  رئیس محترم اداره راه و شهر سازی تکاب  امسال در هفته ی دولت به عنوان مدیر نمونه شهرستان از سوی فرمانداری انتخاب شد!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.