دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

۹۹٫۵ درصد روستاهای ارومیه برخوردار از نعمت برق هستند

عباس حسن‌خانی به بحث اصلاح ردیف‌های استانی از ۱۷ ردیف به ۱۸ ردیف اشاره کرد و اظهار داشت: معمولا اعتباراتی که ماهیت استانی داشته در سرجمع اعتبارات شهرستان ارومیه محسوب می‌شد که با اصلاح این ردیف وضعیت اعتبارات شهرستان ارومیه ۲۲٫۵ درصد صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطلبی که در شهرستان ارومیه باید مدنظر قرار گیرد بحث شاخص جمعیت است ارومیه ۱۴٫۲ درصد سهم مساحت استان را به خود اختصاص داده  و این در حالی است که از لحاظ جمعیت از روند رو به رشد برخوردار است.

حسن‌خانی با بیان اینکه سال ۷۵ حدود ۲۹٫۰۴ درصد جمعیت استان در ارومیه ساکن بود، ادامه داد: این رقم در سال ۸۵ به ۳۰٫۳ درصد، سال ۹۰ به ۳۱٫۲۸ درصد و در سال ۹۴ پیش‌بینی می‌شود به ۳۲ درصد برسد.

وی اضافه کرد: این آمار بیانگر این موضوع بوده که مهاجرت از شهرستان‌های اطراف و استان‌های اطراف به این شهرستان صورت می‌گیرد و جمعیت ارومیه نسبت به استان در هر دوره سرشماری از افزایش برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی ارومیه نسبت به سایر شهرستان‌ها در استان در رتبه هفت قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان ارومیه در فضاهای فرهنگی از رتبه ۱۰ برخوردار بوده و در جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار دارای آب آشامیدنی سالم رتبه هفت را در استان دارد.

فرماندار ارومیه در زمینه طول راه‌های روستایی شهرستان و تعداد خانوارهایی که از راه روستایی آسفالت بهره‌مند هستند، ادامه داد: محور آسفالت ۶۶۴ روستا با ۶۶۳ کیلومتر، خاکی ۸۸ روستا با ۲۶۴ کیلومتر و راه شوسه ۵۶ روستا با ۱۴۹ کیلومتر است.

حسن‌خانی با بیان اینکه ۷۶ درصد راه روستایی شهرستان ارومیه از آسفالت برخوردار، ۹ درصد راه شوسه و ۱۵ درصد راه خاکی است، افزود: راه‌های روستایی شهرستان از لحاظ کیلومتر ۶۱ درصد آسفالت، ۱۴ درصد شوسه و ۲۵ درصد خاکی است.

وی متذکر شد: در رابطه با وضعیت برق‌رسانی شهرستان ارومیه نسبت به سایر شهرستان‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار و عملا ۹۹٫۵ درصد روستاهای شهرستان از نعمت برق برخوردار است و در خصوص چاه‌های کشاورزی مجاز برق‌دار شده رتبه ارومیه در استان ۱۵ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.