دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

رقص و پایکوبی در عزای داغداران منا!

تنها یک هفته از حادثه منا گذشته است و دقایقی قبل اعلام شد که تعداد جان باختگان ایرانی در این حادثه عظیم 464 نفر شده است.

دو روز قبل از این اتفاق بزرگ و تلخ، همایشی تحت عنوان شمس تبریزی در خوی آغاز به کار کرد که تمام برنامه های آن خلاصه شده در برگزاری کنسرت گروه های مختلف از سراسر ایران بود.

هرچند در همان روز رخداد حادثه و اعلام عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برنامه این همایش لغو نشده بود و شاید تنها به دلیل ترس مسئولین دو روز بعدی به عنوان تعطیلی عزا اعلام شد، اما بعد از این مدت کوتاه بار دیگر رقص و پایکوبی آغاز و تا چهارشنبه شب یعنی زمان برگزاری اختتامیه نیز ادامه داشت.

جالب ترین نکته این همایش، مراسم اختتامیه آن بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی مستقیم ترین مسئول در پیگیری حوادث منا و کشته شدن تعداد زیادی از مردم ایران اسلامی برگزار می شد؛ وزیری که ویزای ایرانی را ارج و مقام والایی بخشید و با ممانعت عربستان از ورود وی به این کشور جایگاه ویزای کشورمان را به خوبی مشخص کرد.

شاید هیچیک از حاضران در مراسم انتظار چنین مراسمی را نداشتند و تنها مسئولین برگزاری مراسم، این سین نامناسب را ترتیب داده بودند که در میان داغ صدها خانواده از مردم کشور، کنسرتی با خوانندگی زن و البته با رقص گروهی از گروهها برگزار شود.

البته این تنها بخش ماجرا نبود و اقدام عجیب وزیر در برابر این گروه بدترین شرایط را برای داغداران رقم زد.

وزیری که باید غمگین ترین وزیر کابینه دولت تدبیر و امید باشد، در اقدامی عجیب در برابر این گروه به پا خاسته و اقدام به تشویق مکرر آن ها کرد و تعدادی از مسئولین جوگیر و نیز حاضران در سالن وی را همراهی کردند تا گروه سماع هم نسبت به این حرکت زشت آن ها اقدام متقابل نشان داده و سرخم فرود آورند.

حال باید وزیر ارشاد اسلامی پاسخگوی افکار عمومی و به خصوص خانواده داغدیدگانی باشد که چند روز است که در داغ عزیزان خود غمگین و به دلیل نامشخص بودن وضعیت فرزندان و مردان خانواده حال مساعدی ندارند اما او به خود این اجازه را می دهد که در برابر گروههای رقص و موسیقی در شرایط فعلی چنین اقدام به تشویق و دست زدن های مداوم کند.

وزیر محترم ارشاد این بار نمی تواند از فشار روانی افکار عمومی سرباز زند و باید در این مورد پاسخگو باشد که چرا و به چه دلیل نمی تواند خود را کنترل کرده و در برابر برخی اقدامات در شرایط فعلی، تشویق های مکرر انجام می دهد اما در برابر مرگ غیرطبیعی صدها تن از مردم این مرز و بوم هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.