دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

شهریه دانشگاه صنعتی ارومیه 35 درصد کاهش یافت

اواخر شهریور ماه امسال بود که جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به افزایش 5 برابر شهریه دوره های شبانه این دانشگاه نامه ای سرگشاده به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشتند که درآن آمده بود: شرایط ما سخت بود،وخیم تر شداگر از اوضاع صنفی و رفاهی که دانشگاه یک متر خوابگاه ملکی ندارد و مجبور به ارائه خوابگاه خود گردان است بگذریم و یا اگر از فضای محدود اموزشی و کمبود کلاس و آزمایشگاه بگذریم،نمی توانیم از یک اتفاق نادر و بی خردانه چشم پوشی کنیم، آنهم مبنی بر اینکه شهریه ثابت دوره شبانه ورودی های جدید با یک افزایش 5 برابری به رقم چشمگیر 700هزار تومان رسیده است این در حالی است که در دانشگاه های مشابه دیگر شهریه ثابت شبانه حدود 180هزار تومان اعلام شده است.

گفته می شد که این افزایش شهریه با مصوبه هیئت‌امنا دانشگاه‌های ارومیه و صنعتی ارومیه انجام‌شده است که به دنبال آن جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که یکی از اعضای هیئت امنای این دانشگاه است، در گفت و گو با خبرنگاران این خبر را تکذیب کرده و گفت آخرین جلسه هیئت‌امنا 6 ماه پیش برگزارشده است و بنده از موضوع افزایش 500 درصدی شهریه دانشجویان شبانه بی‌اطلاع هستم.

در ادامه آن پایگاه خبری و تحلیلی اروم نیوز برای بررسی بیشتر موضوع با عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرد.

وی در این گفت و گو با اظهار بی اطلاعی از این افزایش شهریه قول مساعد داد که از وزارت علوم، معاون پارلمانی و رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه موضوع را پیگیری کند.

بعد از این وقایع بالاخره اعضای کمیسیون تخصصی هیئت امنا این دانشگاه کوتاه آمده و خبر از کاهش شهریه دوره های شبانه این دانشگاه دادند.

در اطلاعیه ای که در خروجی سایت اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی ارومیه قرار گرفت، آمده است:

"بدینوسیله به اطلاع عموم دانشجویان پذیرفته شده در نوبت دوم(شبانه) 95-94 می رساند به دنبال پیگیری های مکرر هیئت رئیسه محترم دانشگاه، کمسیون تخصصی هیئت امنا دانشگاه در جلسه مورخه 01/07/94 با تخفیف 35 درصدی دوره های شبانه 95-94 موافقت نموده است.

بدیهی است مصوبه مذکور بعد از تصویب نهایی آن در جلسه هیئت امناء که تا پایان مهر ماه برگزار خواهد شد جنبه قانونی و اجرائی خواهد داشت امیدواریم اجرای این مصوبه فرایند تحصیل دانشجویان شبانه را تسهیل نموده و امکان ادامه تحصیل تعداد بیشتری از دانشجویان را فراهم نماید."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.