دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

دانستنی ها

دانستنی های کامپیوتر/زندگی/جهان و ...

برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در ارومیه

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت، ترتیل قران کریم از پانزدهم تا هیجدهم مهرماه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان تصریح کرد: امسال ما در بخش شکوفه ها شرکت کننده نداریم و تمامی شرکت کنندگان در سی وهشتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم را بزرگسالان تشکیل می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این مسابقات(مرحله استانی) با حضور 333 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به میزان موقوفات استان در سال جاری نیز اظهار کرد: 77 وقف از اول سالجاری تاکنون در آذربایجان غربی به ثبت رسید که در این میان شهرستان شوط بیشترین ثبت وقف در این استان را داشته است.

وی به نبود موقوفه های شاخص و موثر قرانی در سطح استان نیز پرداخت و گفت: برای بهبود این وضعیت نقش رسانه ها نتنها در راستای ترویج وقف های نوین بی تاثیر نبوده بلکه می تواند زمینه ساز افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی نظیر مسابقات قرآن و طرح تربیت حافظان نیز باشد.

وی درباره اجرای طرح مهر تحصیلی در آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: این طرح هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اجرایی می‌شود که امسال نیز ما برای 138 نفر از دانش آموزان استان این طرح را اجرا و اقلام تحصیلی و لوازم‌التحریر خریداری نمودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای طرح پیوند آسمانی نیز خبر داد و گفت: با نیات واقفان ما امسال توانستیم به 6 زوج در امر تهیه جهیزیه کمک کنیم.

وی گفت: یکی از دیگر برنامه هایی که امسال پیش بینی کرده ایم این است که 19 نفر از افرادی را که تاکنون برای زیارت حضرت امام رضا(ع) نرفته اند از محل نیات واقفان به مشهد مقدس اعزام کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.